Trollkatt Skrevet 8. september 2008 #1 Skrevet 8. september 2008 Jeg var på Ikea på lørdag for å handle masse utstyr. Bl.a klesskap og senger og ny sofa til oss. Gleda meg så fælt til å fikse opp her hjemme. Så skulle jeg betale med kredittkort (Skandiabanken). Kortet ble avvist i terminalen, selv om jeg hadde dekning. Så jeg betalte med Ikea-kortet i stedet, og det gikk selvsagt bra. Så logget jeg meg inn på Skandiabanken nå, og da har jeg plutselig 10 000 i minus! De har f**n meg reservert betalingen likevel! Jeg kontaktet dem med en gang, og de hadde ingen forklaring på hvordan det kunne skje. Jeg har jo ikke signert eller noe, det kom jo ingen kvittering. Men jeg kunne bare kontakte Ikea og få dem til å sende en faks om at reservasjonen skal slettes, så løser det seg. Aaargh. Så nå har jeg da brukt en time på å ringe rundt og snakket med Skandiabanken og Ikea for å løse dette, som ikke skulle vært et problem i det hele tatt. Ikea sa for øvrig at de har opplevd dette før, og at reservasjonen kommer til å slettes automatisk når Skandiabanken oppdateres. Det skjer et par ganger i uka. Jeg klarer ikke å slå meg til ro med det, så i verste fall må jeg bekymre meg over dette i flere dager før det rettes opp av seg selv. Jeg kan ikke begripe at det er mulig at en bank reserverer et beløp fra et kort når kortet blir avvist i butikken. Måtte få ut litt frustrasjon her. Uff. Håper virkelig hun på Ikea har rett.
Lykkeligmammatiltre Skrevet 8. september 2008 #2 Skrevet 8. september 2008 Uff for noe tull, forstår din frustrasjon!! Bare slappe av, prøv og ikke tenk på det! ( vet det er lettere sagt enn gjort) men det ordner seg jo helt sikkert snart! tulle bank!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå