Gå til innhold

Kan noe hjelpe meg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg lurer litt på hva jeg skal gjøre for noe, er 14+6 på vei i dag, og har en jobb som er veldig krevende til tider som medfører småkramper i magen! Min sjef er ikke akkurat den typen som bryr seg så veldig. Ber meg bare holde ut. I de siste dagene har jeg vært plaget av sterk hodepine, feber og vonde bihuler. Turte ikke å hode meg hjemme i dag pga. sjefen min! Og jeg vet selv at dette er helt feil av meg å gjøre. Skal heldigvis til legen imorgen, ¨håper på å bli noen % sykemeldt da jeg ikke klarer å holde ut en hel arbeidsdag lengre..Jeg bare skjønner ikke at det er mulig, men å sende hjem som har slått med dama si kan man gjøre, men en som er på jobb med feber og den slags må bli her.. fy..f... er det mulig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første så er det vanskelig å relatere seg til en gravid dersom man ikke har vært det selv, og ennå verre dersom det er en mann som er din sjef. For det andre, så er man tross alt ansvarlig for sin egen helse. "Å bli sendt hjem" er noe man ble når man gikk på skolen, ikke i arbeidslivet. Da tar man ansvar selv og er på jobb til man enten tar ut egenmelding, eller for sykemelding. Det er nå i alle fall min "arbeidsmoral". Å forvente at andre, og særlig arbeidsgivere, skal ta hensyn til at man hangler litt er nok noe optimistisk. Det er kinkig å være sånn "midt i mellom"-syk, og da må nok avgjørelsen enten tas av lege, eller en selv (egenmelding). Jeg er selv ikke sjef, men jeg har økt ansvar på min jobb ifht de andre jeg jobber med, og jeg forventer faktisk at dersom de er på jobb, så skal de gjøre jobben sin som vanlig. Dersom de er så dårlige at de ikke er i stand til å gjøre som forventet, så er det faktisk bedre at de er hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...