♥Tonje mor♥ Sønn og spire... Skrevet 8. september 2008 #1 Skrevet 8. september 2008 Jeg er nå 16 uker på vei, og har en mage som vokser og vokser. Har allerede måtte gå over til mamma bukser. Skal på ultralyd 24. sept da. s får jo høre resultatet da. men er litt spent på om det er to der inne. Pappaen er selv tvilling. noen som har noen erfaringer??
Qvinde Skrevet 8. september 2008 #2 Skrevet 8. september 2008 Dette med størrelse på magen avhenger ofte av høyde, og kroppsbygning hos moren, etter mine erfaringer. Jeg mistenkte selv tvillinger fordi jeg allerede i uke 9 kunne kjenne livmoren ved navlen, og nå i uke 23 er livmoren fem cm. unna brystene, og magen er meget stor. Men jeg er liten og spebygd, og der var nok "bare" et foster der inne. Jeg er kun 156 cm. og det har nok mye å si:) For øvrig har ikke tvillinger på farssiden noe å si, da dette arves i rett linje fra moren:)
mini nr to på vei Skrevet 8. september 2008 #3 Skrevet 8. september 2008 Hei Tonje Mor. Vi er ca like langt på vei, jeg skal på UL 23. sept... Har hatt store mistanker om 2 inni magen, pga stor mage, mye halsbrann og bekkenløsning + at min mor er tvilling. Går også med mamma-bukser, og kjenner livmoren ved navelen. Folk blir veldig overrasket når jeg sier jeg ikke har termin før i februar! Har roet meg litt nå.... hørt om flere som ble stor tidlig med "bare" en inni magen,og i går fant jeg hjertelyden til fosteret... lette flere steder, men fant bare en Var forresten utrolig godt å høre det lille hjertet. I morgen skal jeg til jordmor..spent på høre hva hun har å si om magen!! Kjenner du kanten på livmoren? Hvor høy er du? jeg er 164
birrisj05.02.09 Skrevet 8. september 2008 #4 Skrevet 8. september 2008 Trenger absolutt ikke være tvillinger selv om magen er stor. Jeg fikk også mage fort, og har bare ett knøtt i magen min Er så individuelt og kommer også an på hvordan fosteret ligger osv. Men sjansen er jo selvfølgelig der.. du får vente å se :-)
Gjest Skrevet 8. september 2008 #5 Skrevet 8. september 2008 hei. Jeg fikk også stor mage veldig fort. Allerede i uke 12 måtte jeg begynne med mammabukser. Har du barn fra før? Min lege sa det var helt normalt for fleregangsfødene å få mage tidlig pga at livoren har vært utvidet tidligere. Nå er jeg 21 uker og synes ikke magen har vokst noe særlig de siste 2-3 ukene, så det jevner seg nok ut etterhvert..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå