Gå til innhold

Da har jeg sendt klage til kleskjeden Lene V

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt på det i helgen, og etter oppfordring fra andre sendte jeg noen ord til dem idag.

Prøvde før helgen en overdel som viste seg å være for stor.

Da jeg på spørsmål om hvordan den var på viste hun som jobbet der at den var altfor stor i ryggen smalt kommentaren fra henne: "Du får legge på deg da"

Vet jeg er veldig tynn, det har jeg tross alt slitt med hele livet og er ikke hårsår ang det. Men synes det var en høyest upassende kommentar.

Ber hun de overvektige om å slanke seg for å passe bedre inn i klærne også.......da hadde det blitt rabalder da.

Er bare nysgjeerig på hva de ha å si til det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

OI! Hadde jeg fått den kommentaren hadde jammen meg jeg sendt klage og!

Skrevet

Svært upassende ja! Klart du kan reagerer på slike kommentarer!

Skrevet

Bra du klagde!

Det er så irriterende at det er "lov" å si sånt til de som er tynne, mens å si sånt til en overvektig ikke er greit!

Skrevet

Så det er ikke bare jeg som er overhormonell?

Var ikke noe sinna og stygg klage, men høflig info og spørsmål om slikt var greit hos dem.

Skrevet

Nope! den hadde jeg reagert på også.

Skrevet

Å, da hadde jeg blitt bra sur.

Butikkansatte skal hjelpe kunden med å finne det de vil ha i en størrelse som passer ... uansett hva slags fasong de måtte ha.

At de er ærlige og sier at "det snittet der er kanskje ikke det beste for din figur, men prøv denne i stedet..." er forsåvidt greit nok, men de slenger ikke utav seg kommentarer om at folk må slanke seg eller legge på seg.

Enn hvilke konsekvenser en slik kommentar kunne gitt en anorektiker eller bulimiker ... (særlig med tanke på at du er av den tynne sorten!).

Skrevet

Godt jeg ikke jobber i klesbutikk... Sånn en kommentar kunne nok jeg også klart å lire av meg;o) En må da få lov å spøke litt! Jeg synes det var unødvendig å klage på jeg da.

Skrevet

Jeg klarer å skille ut en spøkefull tone, det der kom ikke m ed en spøkefull tone.

Dessutten hadde det vært fullstendig uakseptabelt å be en overvektig slanke seg i en lignende situasjon uansett om det ble sakt som en spøk eller ikke.

Skrevet

Jepp, det er det jeg også mener.

Har selv jobbet i klesbutikk og vet at slike ting er fult mulig å si på en alternativ måte.

Skrevet

Men har du sendt klage til selve kleskjeden eller kun den bestemte butikken?

Skrevet

Hovedkontoret.

Så får de sende den videre hvis de vil.

Å sende til selve butikken fører ikke til noe. Var det butikksjefen jeg møtte kaster hun den jo bare med en gang.

Skrevet

Herlighet, det var da også en ting å si:/

Har du lyst til å fortelle hvilken Lene V i Bergen det var? Såvet jeg hvor jeg ikke skal gå? (Har ikke lyst til å få slengt kommentarer om kroppen min rett i ansiktet)

Skrevet

Åsane Storsenter

Skrevet

Oi! Det var upassende :s Skjønner godt at du sendte klage!

Skrevet

Takk=)

Håper klagen din vinner frem, for slikt skal IKKE en ansatt si!

Skrevet

Kjempe bra at du sendte inn klage!! Å si noe sånt er helt totalt uaksepabelt! Spesielt om man jobber i klesbutikk og sier sånt til kunder!

Neste gang kan hun kanskje komme med en sånn kommentar til en tenåring og det kan faktisk ødelegge mye det!

Skrevet

Nei, hvis du er sikker på at det ikke var en spøk er det selvfølgelig noe helt annet! Det blir noe annet med overvektige synes jeg fordi vi lever i en verden der de aller aller fleste strever med å holde seg så slanke som mulig. En tenker ikke på at slanke har problemer med det -ikke jeg ihvertfall. Da må de nesten se ut som et skjelett. Min mening bare:)

Skrevet

Hvordan var hun selv da? Hvis hun hadde noen kilo ekstra så kan det jo hende at hun ikke tekte over at det kan være en sårende kommentar?

Eller at hun alltid har ønsket og være tynnere selv, og kanskje var litt misunnelig?

Mener ikke å forsvare at en butikkansatt kommer med en slik kommentar altså, men bare prøv og hev deg over sånne folk du:-)

Skrevet

Hvis du pleier å lire frà deg slike kommentarer bør du kaskje vurdere å slutte med det, det er faktisk utrolig mange som sliter med dårlig selvtillit enten de er "for tynne" eller "for tykke"... Fordi om DU syntes det er morsomt tror jeg neppe dem du kommenterer syntes det er morsomt.

Finns tusenvis av andre ting man kan spøke med vettu;-) Trenger ikke dra inn utseende til folk med mindre du KJENNER personen og vet at h*h syntes det er morsomt.

Skrevet

Hun var helt normal.

Hverken tykk eller tynn. En sånn som alltid finner klær i sinn str.

Skrevet

Jeg er bare veldig flink til å snakke før jeg tenker! Skulle tydeligvis ha holdt kjeft her inne også!

Skrevet

I så fall er hun veldig dårlig til å spøke.

Men spøk eller ikke, slikt sier man ikke uansett. Jeg tåler det fint, men hos gal person som sliter psykiskt pga vekten kan slikt være ille. Og det kan man ikke lese ut av en person uten å kjenne dem.

Men nå er du iallfall klar over det, det er ikke bare å være overvektig som er et stort problem for personene det gjelder.

I en verden hvor alle strever etter det perfekte er stygge komentarer på vekta like sårende uansett hvilken vei de går.

Skrevet

" En sånn om alltid finner klær i str sin"???? Mulig det, men det er jo ingen garanti for at det sitter pent selv om det er riktig str? Nå synes jeg at du var litt ufin, Intensity. Jeg har vært i dine sko, er ikke det lenger nå og har følt litt på kroppen hvordan det er å være type "finner alltid str min". Selv om str er riktig, sitter klærne nødvendigvis ikke perfekt likevel. Jævlig irriterende at folk ved å se på meg tror at jeg passer alle klær. Det er faktisk helt feil!! Passet min str når jeg var str 34, da passet nesten alt i den str. Nå når jeg er 36/38, er det mye mer sjelden at klærne faktisk passer til kroppen min...

Bra at du klaget, anyways:o)

Skrevet

Spøk eller ikke spøk, uansett en veldig upassende kommentar likevel.

Er de som sliter med å gå opp i vekt som de som sliter med å gå ned i vekt.

Og noen har dårlig selvfølelse pga de er for tynne også.

Så det kan være like ille å kommentere at noen er tynn, som å kommentere at noen er for tykke.

Synes det er bra du klaget jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...