Gå til innhold

Sykemelding og permisjon....og den for***te prolapsen!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er pessimistisk, men jeg klarer ikke å tenke positivt i dag :-(

For et år siden fikk jeg prolaps i to ledd i ryggen. Det var noe DRIT og jeg var sykelmeldt (helt eller delvis) pga dette helt fram til jeg fødte i juni i år.

Mot alle odds har prolapsen "blitt borte" mens jeg var gravid, og jeg hadde få plager med den da - og har vært HELT FIN i sommer.

Helt til i forigårs/i går. Og nå sitter jeg her og depper, for det ser ikke ut til at jeg fikser å ta hånd om babyen min alene. Klarer ikke å løfte henne opp/legge henne ned noe sted (uten å skrike til selv). Klarer knapt å kle meg - og bare tanken på "småting" som å tømme oppvaskmaskinen gjør meg kvalm.

Mannen min har langt oppover ørene med jobb om dagen, men har tilbudt seg å bruke sin siste ferieuke til å være hjemme, og også jobbe endel hjemmefra. Men 5 arbeidsdager går fort, og han er nødt til å holde hjula i gang på jobben også............

Så hva gjør vi da???

Kan man sykemeldes i permisjonstiden?

Hva skjer da med permisjonen?

Hva med min manns "rettigheter"?

Jada - det kan hende det går over igjen ganske fort, men akkrurat nå ser jeg ganske mørkt på det. Det er invalidiserende. Grrrr!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan sykemeldes i permisjonstiden, manne din kan da overta dine permisjonsdager, slik at han kan være hjemme med full lønn.

Det at prolapsen forsvant når du var gravid kan være at da gikk du med "tung mage" og musklene i ryggen styrkes, og det er bra.

Jeg har selv to skiveutglidninger + en full prolaps.

Jeg hadde stillesittende jobb da. Byttet jobb til mer fysisk arbeid, og ryggen ble bedre. Har ikke vært plaget på 6 år nå.

Men nå er jeg hjemme, og trener mindre, så jeg merker at ryggen starter å tulle. Så jeg får se hvordan det går.

God bedring til deg, jeg vet hvor vondt det er!

Skrevet

Okay... kjenner at dette ikke er noe å spøke med, så etter en halv dag hjemme alene (uten mannen) er jeg ikke mer optimistisk!

Osteopaten min sa i vinter at jeg også kunne ha blitt bedre fordi graviditeten utløser noen hormoner som får sener m.m til å bli slakkere (for beredelser til fødsel, derav bekkenløsning eks.), slik at det var lettere for prolapsen å trekke seg tilbake.

Jeg vil gjerne ha litt mer av de hormonene, takk!!

Skulle inn for vurdering av en operasjon ved juletider, men da var jeg jo allerede gravid, så da avlyste jeg. Og har liksom trodd at faren var over.

Lykke til med din rygg! ..og alle dere andre; ta godt vare på ryggene deres!!!

Skrevet

Hadde nesten akkurat samme historie som deg, graviditetshormonene gjorde sånn at båndene ble slakke, og ryggen frisk :S

Fikk vondt etterhvert ettersom Soff ble større. Tror eneste medsin er å bli gravid igjen hehehe...

Skrevet

Takk, men nå har jeg tre egne og to bonusbarn, så jeg er forskynt!! :o) Men lykke til i 5.p.p!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...