mollymams Skrevet 8. september 2008 #1 Skrevet 8. september 2008 fikk plutselig synsforstyrrelser i dag. flimer og uklarhet. Varte ca 20 min... er ikke helt bra enda, men det flimrer ikke nå. Plutselig helt nummen i fingrer på venstre hand og litt i overleppa.... Føles ikke helt bra, har nettopp ringt jordmor som ville ringe tilbake... Ekkelt! Er i uke 32, med nr 4. Har aldri opplevd lignede, og heller aldri hatt forgiftning feks. Noen med lignede erfaring?
*Super*Mamman* Skrevet 8. september 2008 #2 Skrevet 8. september 2008 Jeg har slike "anfall" innimellom.. Legen min sier at det er aura-anfall i forbindelse med migrene.. Men ikke alltid jeg får hodepine etterpå da.. I tillegg til de symptomene du beskriver, hender det at jeg får problemer med å snakke og får problemer med balansen... Skikkelig ekkelt... Har aldr blitt undersøkt for det, men legen min konkluderte med migrene med en gang jeg fortalte ham symptomene...
Wannabemamma - gravid:) Skrevet 8. september 2008 #3 Skrevet 8. september 2008 Huff, det hørtes ekkelt ut. Tror sånne symptomer alltid blir tatt på alvor, kanskje du får komme for en sjekk. Blir spennende å høre hva jordmor sier. Lykke til!
mollymams Skrevet 8. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 8. september 2008 Takk for svar! Venter fortsatt på tlf fra jordmora på helsestasjonene. Man blir jo litt bekymra, greitt å sjekke iallefall.
Promp Skrevet 8. september 2008 #5 Skrevet 8. september 2008 Kanskje du skal ringe legen din også...? (Samme som 3.trim.)
mollymams Skrevet 8. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 8. september 2008 Hei! jo burde kanskje det. Fastlegen min er litt uerfaren når det gjelder svangerskap, men de tar jo samme prøvene på laben der.
Herkules Skrevet 8. september 2008 #7 Skrevet 8. september 2008 Hvorsan går det med deg? Slike anfall er jo greit å få sjekket, men du behøver sikkert ikke stresse før Jm får ringt tilbake. Jeg har etter uke 23 fått beskjed om å ringe føden om det er noe. Kanskje du kan ta en telefon dit om det drøyer. Jm skulle ringe meg tilbake en dag, men jeg ringte 10 til jm og hun ringte 16.30 tilbake og da hadde jeg allerede dratt på føden for sjekk(lite liv)
mollymams Skrevet 8. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 8. september 2008 Hei! Tusen takk for alle svar fra dere. Har vært til legen nå. Jordmor ringte da jeg var på vei til legen. Ho anbefalte å kontakte svangerskapspoliklinikken med en gang. Legen var av annen oppfatning og mente at siden synsforstyrrelsene ga seg, var det ikke noe å være bekymret for. Han mente det kunne være migrene, noe jeg aldri har hatt før men. Jeg spurte om det ikke var lurt å sjekke blodtrykk å urin...Jo, det kunne vi alltids sa han.. ( synd dette var forunderlig, det er vel alfa-omega?) Både blodtrykk og urin var fint. Så da avventer jeg. Skulle komme rett tilbake dersom mer med synet. Jordmor mente jeg skulle ta turen til sykehuset selv om legen ikke mente dette var nødvendig, så ble noe usikker her.. Tror jeg avventer situasjonen litt, det er iallefall mye aktivitet på lillemann der inni magen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå