Gå til innhold

kraftige synsforstyrrelser og nummenhet i fingrer, hjelp!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk plutselig synsforstyrrelser i dag. flimer og uklarhet. Varte ca 20 min... er ikke helt bra enda, men det flimrer ikke nå. Plutselig helt nummen i fingrer på venstre hand og litt i overleppa.... Føles ikke helt bra, har nettopp ringt jordmor som ville ringe tilbake... Ekkelt!

Er i uke 32, med nr 4. Har aldri opplevd lignede, og heller aldri hatt forgiftning feks.

Noen med lignede erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørtes ut som starten på et migreneanfall... Bra du har ringt jordmor, kanskje du skal ringe legen også?

God bedring og lykke til!

Skrevet

Jeg har også hatt det slik. Stress, forhøyet blodtrykk var min leges svar på det. Ro deg ned og slapp av sa han. Og det hjalp meg.

Lykke til.

Skrevet

Ja det hørtes virkelig ut som starten på et migreneanfall

Har du migrene uten slike anfall til vanlig kan migrenen enkelte ganger te seg anneledes

Jeg ville nok kontaktet legen siden slike ting er litt ekkelt å oppleve

Skrevet

Mulig TIA anfall!

Jeg hadde det samme som deg, bare enda mer omfattende.

Nummenhet på hele høyre side. Høyre del av munn, leppe, ansikt, ben, osv. Pluss synsforstyrrelser med prikker. Svimmelhet og også litt kvalm.

Jeg klarte nesten ikke å snakke, og hadde problemer med å forstå hva folk sa til meg. Jeg dro til legen i full fart, var livredd. Legen mente det kunne være et drypp eller TIA anfall så jeg ble sendt med ambulanse til A-hus. det gikk over etter et par timer, og da kunne de ikke finne noe galt med verken meg eller barnet. Røngten kunne de ikke ta, pga fare for babyen. Men de regna med det var et TIA anfall og jeg ble heldigvis 50% sykemeldt. Jobben var helt forferdelig den perioden. masse stress, pluss at jeg pendla med båt, tog, buss i tils 3 timer hver dag og var helt utslitt og på gråten når jeg kom hjem.

Når sånt skjer, så er det kroppens signal på at dette funker ikke!!!

Skrevet

Dette kan jo også være tegn på svangerskapsforgiftning. Regner med du får den oppfølgingen du skal siden du allerede har ringt jordmor.

Skrevet

hei

dette kan faktisk være tegn på svangerskapsforgiftning - kollegaen min fikk det samme som du beskriver og ble lagt inn med full svangerskapsforgiftning (ikke meningen å skremme, men ta det på alvor om det ikke går over innen rimelig tid)

god bedring

Skrevet

Hei! Tusen takk for alle svar fra dere. Har vært til legen nå. Jordmor ringte da jeg var på vei til legen. Ho anbefalte å kontakte svangerskapspoliklinikken med en gang.

Legen var av annen oppfatning og mente at siden synsforstyrrelsene ga seg, var det ikke noe å være bekymret for. Jeg spurte om det ikke var lurt å sjekke blodtrykk å urin...Jo, det kunne vi alltids sa han.. ( synd dette var forunderlig, det er vel alfa-omega?)

Både blodtrykk og urin var fint. Så da avventer jeg. Skulle komme rett tilbake dersom mer med synet. Jordmor mente jeg skulle ta turen til sykehuset selv om legen ikke mente dette var nødvendig, så ble noe usikker her.. Tror jeg avventer situasjonen litt, det er iallefall mye aktivitet på lillemann der inni magen.

Skrevet

Legen trodde det kunne være migrene

Ser jo att det stemmer med noen av syptomene, har aldri hatt det før.

Skrevet

Jeg har migrene med aura og det er akkurat sånn som du forklarer det her :) jeg får stort sett bare anfall når jeg er gravid også..

Om alt annet er fint så ville jeg ikke ha bekymret meg om jeg var deg.

Skrevet

Hei! Måte bare høre med dere før jeg bekymrer meg mer en nødvendig.

2 dager med av å på ekstrem kvalme etter mandag. litt synsforstyrrelser, men ikke i nærheten av den på mandag. Er dette normalt etter migrene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...