Gå til innhold

Sting/hold i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som får sting eller hold når de går i vanlig tempo? Jeg har fått det veldig mye siste dagene (uke 25+1) og lurer på hva det er /hvorfor det skjer. I blandt er det veldig vondt.

Det er ikke helt som vanlig sting heller, for det er mer på midten, nede på magen, mens vanlig sting oftest er i siden... men ellers kjennes det veldig likt. Noen som kan forklare fenomenet? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg kan desverre ikke forklare hva det er, men vil bare si at jeg har opplevd det samme mange ganger. Men hos meg er det som oftest på ene siden. Det kommer sånn helt av seg selv, uten at jeg har gjort så mye, og trenger nødvendigvis ikke å ha gått fort heller. Og om jeg setter meg ned, så fortsetter det å være vondt, og varer gjerne noen minutter før det forsvinner. Aner ikke hva det er, men regner med det er normalt :-)

Skrevet

Hei hei! :)

Jeg har samme greiene, snakka med legen sist og hun forklarte at det er ligamentene som strekker seg! Kan gjøre sykt vondt til tider, men altså så skal det være helt normalt! :)

Skrevet

Er forresten i uke 25! :)

Skrevet

Heii!

Jeg får også "hold" når jeg går, og jeg skal ikek gå langt før det gjør vondt. Og det vonde går ikke over før jeg stopper å gå. Jordmor forklarer dette, ihvertfall i mitt tilfelle, som ligament smerter. At festene til livmoren tøyes/utsettes for større belastning når jeg er i aktivitet! Jeg er idag 26 uker, men dette begynte nok rundt uke 23/24.

Det er helt normalt, men er jo ikke noe godt, og for meg begrenser det såpass at jeg ikke får gått turer. JM anbefalte svømming som alternativ aktivitet. Og det var veldig deilig!

Lykke til.

Skrevet

Jeg har også fått det slik i det siste, kan ikke gå særlig uten å få hold i sia..hehe. Må være tusletempo da. Bare regner med det bare er slik det blir om dagen..

Skrevet

Greit å vite! Ligament-strekking høres logisk ut ja. Går ut ifra at det ikke er noen større fare for å fortsette aktiviteter som før. Orker ikke sitte stille så masse :) svømming er nok et lurt tips. :)

Skrevet

Skriver meg på jeg også - får det HVER gang jeg skal ut og gå, og det er fryktelig irriterende. Får liksom ikke opprettholdt den bittelille resten av kondis når man må gå i snegletempo. Får vel gå til innkjøp av et telt av en badedrakt og begynne å svømme i stedet da;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...