Gå til innhold

Jeg faller mellom 2 stoler mtp foreldrepenger!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I midten av august fant jeg ut at jeg var gravid. Jeg hadde da akkurat sagt opp jobben min, og begynt på skolen igjen. Jeg visste ikke hvor langt på vei jeg var pga uregelmessig mens, og fikk komme til ultralyd. Den viste at jeg nå er 4,5 mnd på vei, og har termin i januar!

Derfor har jeg før jeg går ut i permisjon jobbet i 5 måneder og vært under utdannelse i 5 måneder. Altså, jeg har ikke rett på verken foreldrepenger fra NAV eller fra lånekassen. Hva gjør jeg nå da? Må jeg slutte på skolen og håpe noen vil ansette en som er snart 5 måneder på vei?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må jobbe kun 2 mnd til. Dvs at du søker på jobb på en bensinstasjon eller matvarebutikk eller hvor som helst NÅ. Trenger ikke vevne at du er gravid. Jobb etter skoletid i 1 mnd, det er slitsomt JA, men mye bedre enn å gå glipp av foreldrepenger!! Gå på NAV og se om de har jobb til deg der.

Du må bare ha jobbet 6 mnd. Grunnet omstandigheter kan du få foreldrepenger beregnet på gjennomsnittslønna di i løpet av de 6 mnd du har jobbet.

Arbeidsgiveren har ikke lov til å nekte deg jobb fordi du er gravid. Kan jo hjelpe om du forklarer for arbeidsgiver at de slipper å betale sykepenger om du blir sykemeldt og at du virkelig trenger jobben+++

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...