Gå til innhold

Min beste venninne går bak ryggen min.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært bestevenninne med denne personen i 12! år. Hun har alltid bedyret sin hederlighet og at hun alltid er ærlig, forteller mennesker hva hun syntes om dem, både på godt og vondt. Jeg har ofte betalt middag for henne, kjørt henne hit og dit, hun har lånt penger av meg osv. jeg har aldri fått noe tilbake. (jeg forventet aldri noe tilbake)

I helgen fikk jeg høre fra 3! forskjellige personer,som ikke har noe med hverandre å gjøre, at hun har sagt jeg er en falsk dritt kjærring og at jeg har utnyttet henne i alle år. At jeg er stygg som f, og at hun bare er venn med meg fordi hun syntes synd på meg. Jeg vet at det hun sier ikke er sant. Ikke er jeg stygg, ikke har jeg utnyttet henne og hun har i alle år tatt like mye kontakt med meg, som jeg har. Jeg har mange venner,så jeg er ikke viggo-venneløs og tviler på at hun går sammen med meg fordi hun syntes synd på meg.

Jeg blir KVALM!!! Hyklerisk og ekkel er det hun er. VET at disse menneskene snakker sant. det kommer fra 3 helt forskjellige hold.

Har mest lyst til å ringe og kjefte henne huden full også bare kutte kontakten tvert. Jeg burde ikke gi henne sjansen til å forklare seg engang. burde jeg? Jeg har gitt henne 12!!! år. Jeg er FORBANNA.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt ærlig!

Kutt henne ut nå, ikke si noe til henne bare la vær å svare og overse henne om du møter henne... så kan hun tenke litt å bli litt redd for hva det er.

Skrevet

Barnslig å bare kutte ut kontakten med henne uten å fortelle henne hvorfor.

Ring henne og inviter henne hjem til deg på middag. Si at du har noe du må snakke med henne om.

Spør henne rett ut. Hva synes du egentlig om meg? Hva sier du til andre om meg?

Om hun juger er det bare å ta henne på det med en gang. Si jeg har sikre kilder til at du lyger akkurat nå. Hvorfor slenger du dritt bak ryggen min? Jeg trodde faktisk du var ei venninne av meg. Etter denne middagen her, vil jeg ikke se deg noe mer, høre fra deg igjen. Spiller ingen rolle om noen voldtar deg i skuret utforbi her. Du har ingenting i livet mitt å gjøre lenger.

Be henne om å ta på seg jakken sin og gå.

Hun kommer til å skjelve så mye i buksene sine at hun aldri mer kommer til å kontakte deg igjen.

Pass også på å fortelle alle du kjenner nøyaktig hva du gjorde under middagen. Ta gjerne opptak av middagen med et videokamera. Si at grunnen til at du forteller dette er fordi du er redd hun skal gå ut og slenge masse dritt om deg som ikke stemmer for å ødelegge ditt sosiale liv.

Og be om støtte fra andre venninnner og gå på favoritt utestedet til eks-venninna di første helgen etter dette.

Men ikke snakk dritt om eks venninna di. Kun fakta om hvorfor du droppet henne som venninne og at du har det hele på film.

Skrevet

Hvorfor er det barnslig?

Jeg kan ikke fatta hva hun er skyldig venninna si? Styre opp med middag og konfrontere henne og gi henne enda ett påskudd for å snakke dritt?

Drit i henne, ikke legg no energi på det, det er det som er barnslig. Drive å filme osv. Typisk 14 oppførsel.

Skrevet

Var enig med anonym 00:29 helt til jeg kom til kommentaren om voldtekt i skuret. Og ta det hele opp på film?! Hallo?! Nei vet du hva! Konfronter henne gjerne med det du har hørt, men det får da være grenser. Ville bare kuttet kontakten, jeg. Enkelt og greit.

Skrevet

Ok.. det med voldtekt var litt for drøy... Men poenget var bra! Konfronter henne, og dropp henne!!!

Skrevet

Send henne en sms og si at du har hørt hva hun har sagt om deg, at du er svært skuffet og anser deg som ferdig med vennskapet deres.

En slik sms er kanskje barnslig, men det er kjipt å få og tar gjerne mottakeren litt på senga. Og få med at du er svært skuffet over henne, og opptre kald og likegyldig fremover. Hev deg over henne! Om du reagerer for sint kan hun bruke det mot deg senere (uten grunn, men sånn funker folk dessverre).

Ikke bruk mer tid på henne, konsentrer heller energien din rundt mennesker som er verdt det.

Skrevet

Jeg synes hun som sa du bare skulle kutte kontakten tvert hadde en god ide, jeg. Sånne folk er ofte flinke til å lyve, så hvis du konfronterer henne er det fare for at hun snakker deg helt rundt, og så er du like langt. Glem hele dama og hold deg til venner som "virker"!

Skrevet

Dette har jeg også opplevd.

Jeg forsto ikke at hun faktisk ikke var særlig god venninne før jeg kom opp i 30-årene. Da først gikk lyset opp for meg og jeg valgte å kutte henne ut. Ga klar beskjed om hva jeg mente om henne og at jeg ikke gadd bruke mer tid på sånne som henne. Det var befriende og jeg har ikke savnet henne en dag!

Flere jeg kjenner forteller om lignende opplevelser og at de måtte passere både 30 og 35 før de klarte å slå opp med dårlige venner.

Skrevet

Jeg hadde ei venninne som var noe lignende henne. Hørte fra forskjellige folk litt av hvert om hun. Til og med fra 2stk som ikke liker hverandre, sa det samme. Tilslutt fikk jeg nok, og kuttet kontakten.

Kanskje litt feigt og ikke si hvorfor først.. Jeg fikk nok av "venninnen" min, og sa hva jeg hadde hørt, og spurte om det var noe i det, så sa jeg at jeg ikke ville ha mer kontakt. Også pga måten hun har behandlet meg, felles venner osv.

Var godt og få det gjort.. :)

Skrevet

Jeg synes ikke det er feigt i det hele tatt å bare kutte henne ut uten å si hvorfor. Du skylder henne ikke noenting når hun har oppført seg sånn. Om hun mot formodning tar kontakt etter er stund og spør hvorfor hun ikke har hørt noe så kan du jo si det da, men det kommer hun neppe til å gjøre.

Ikke gå ned på hennes nivå ved å legge opp til en stor konfrontasjon, for da vil hun garantert bare spre mer dritt om deg til andre. Walk away!

Skrevet

Sånt søppel hadde ikke jeg giddet å bruke tiden min på i alle fall. Nei, kutt henne ut, ringer hun og vil vite hvorfor kan du vel bare si som sant er "du vet hvorfor, og jeg er ikke interessert. Nå bestemmer jeg at det er slutt, og du må finne deg i det. Ha det bra." Vær rolig, da kommer du ut på andre siden som den som er voksen. Jeg forstår behovet for å skrike, men det vil bare gi vann på mølla.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...