Gå til innhold

Jeg er ikke alenemor og mottar en del penger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får 20 000 i mnd i foreldrepenger... går snart over til dagpenger, da jeg mistet jobben like før jeg gikk ut i perm...

1940 i mnd i barnetrygd

3300 i mnd i kontantstøtte, snart 6600...

Alt dette FÅR jeg...:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe godt poeng!!Snyltere hele gjengen...Alene eller ei hahahaha!!!!!

Skrevet

Hehe, ja jeg snylter;)

Har planlagt dette nøye i årevis... planen videre er å få flere barn så jeg kan leve på staten...

Det fine er at ingen ser noe galt i at jeg gjør det, foe jeg er ikke alenemor;)

HI

Skrevet

er dette seriøst ? når stiger kontantstøtten ?

Skrevet

den stiger ikke, men får for to barn når minste fyller ett år

Skrevet

Utrolig hvor lite interessant det var når det var en ikke-alenemor som fikk pengene, hadde det vært alenemor, hadde det vært 50 innlegg her nå...:S

Skrevet

Hallo!! Du FÅR ikke pengene, du har opptjent deg RETT til pengene.. Dvs. at du har jobbet i minst 6 av 10 mnd før permisjonen starter og har dermed betalt skatt og bidratt til velferdssamfunnet. For alenemødre er det eneste kravet at man er alene om omsorgen... Det er INGEN krav om at man må jobbe eller studere selv om det oppfordres til det.. Om du ikke skjønner forskjellen på en opptjent rettighet og det å få penger pga sivil status så kan du ikke være spesielt lur...

Skrevet

Jeg er alenemor (ble det nylig) og føler jeg har opparbeidet meg rett til stønad på samme måte som enhver mor i et forhold har.

Jeg har et barn på 5 år, og vi venter barn nr to om ikke lenge. Nå for ikke lenge siden stakk pappan fra oss, og jeg skal ta meg av våre to barn alene.

Når jeg nå går ut i permisjon føler jeg ikke at jeg fortjener den noe mindre enn noen andre... Jeg har jobbet siden jeg var 15 år, altså i ti åt, bortsett fra et års perm med vårt eldste barn.

Nå vil jeg motta opp mot 30 000 i mnd, som er min vanlige lønn, slik alle andre gjør. Så begynner jeg i jobb igjen om et år. Jeg skjønner ikke hvorfor alle skal kommentere at jeg får så mye penger nå, og at det er ikke problem å greie seg alene nå til dags.

Jeg mener at det blir tøffere økonomisk for meg og barna. Vi mister pappans inntekt på ca 25 000 i mnd. Det som kommer inn i stedet er en ekstra barnetrygd på 970,- kr mnd + overgangsstønad på 300 kr i mnd. Altså får jeg 1270 kr ekstra for å være "alene"... Hadde mye heller kunne tenkt meg at pappan ikke stakk og at huset fikk beholde hans månedlige inntekt på 25 000 i stedet.

En ting jeg ikke tok med: pappan skal jo betale bidrag. Men det er det jo HAN som betaler, ikke nav. Og det ser jeg ikke på som mine penger, men barnas. Det er hans bidrag til våre felles barn. Tror helt ærlig det ville kostet han noe mer å bodd sammen med oss og spleiset på alt som koster.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...