Gullimagen (og en på fanget) Skrevet 7. september 2008 #1 Skrevet 7. september 2008 Jeg har fått første ul (privat) når jeg er 11 uker. Hva sjekker han da? Kan han si noe mer nøyaktig hvor langt jeg er på vei? Jeg må også søke fri fra jobb for denne timen, og lurer derfor på hvor lang tid det tar med en sånn sjekk. Jeg gleder meg til å høre at alt er bra med barnet! Syns det er så lenge å vente! Dagene går sakte... Nå 8 og en halv uke ca...
MathildeC Skrevet 8. september 2008 #2 Skrevet 8. september 2008 Hm. De sjekker vel fostersekken, viser deg litt på skjermen hvordan ting ser ut. De fryser bildet på skjermen og måler fra "hode til hale" og ut fra målet sier de når termin er sånn cirka. Kan ikke huske at de gjorde så mye mer hos meg, men jeg var kun i uke 8 da. De kan vel generelt sjekke nakkefold og slikt (med tanke på Downs) men ikke mange som gjør det tror jeg (hvis ikke de gjør det litt uoffisielt da). Gled deg, det er kjempespennende! Jeg var så heldig å ha en lege som hadde UL apparat på bakrommet, så fikk sett litt oftere enn mange andre :-).
♥♥♥ Skrevet 8. september 2008 #3 Skrevet 8. september 2008 de to gangene jeg har vært på tidlig UL tar vel selve unndersøkelsen 5- 10 minutter (men har jo aldri sett på klokka mens den har pågått...), og så må man legge til litt prat før og etter undersøkelsen, i tillegg til event. ventetid. de sjekker jo at hjertet slår og da. da jeg var på UL 10+1 så han armer, ben, navlestreng, målte knøttet, sjekket hvor morkaken ble dannet m.m. Kjempefasinerende!!
Mamma snart :) Skrevet 8. september 2008 #4 Skrevet 8. september 2008 Sonia & Sofie!!! jeg har bestilt Ul i uke 8. Tok de innvendig eller utvendig Ulpå deg da? er egentlig ikke så keen på innvendig, men må man så må man.
♥♥♥ Skrevet 8. september 2008 #5 Skrevet 8. september 2008 Tillater meg å svare jeg, selvom det ikke var meg du spurte... Jeg tok innvendig UL både da jeg var 7+2 og 10+1...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå