Gå til innhold

hva har dere kjøpt inn som mest nødvendig til januarbabyene deres?


Gjest

Anbefalte innlegg

har kjøpt:

 

badebalje med sånn som babyen kan ligge i.

stellematte som jeg bare skal ha på vaskemaskinen

stelleveske

seks bomullsbodyer + 2 i ull

2 ull strømpiser

1 par ullsokker. 2 par i bomull

4 joggebukser

et par tre trøyer.

fleecedress

ull lue (må vel ha en ekstra over der. bare sånn tynn en)

ullvotter (uten tommel)

vippestol

 

 

sikkert glemt noe. å jeg har lagt av vogn som jeg skal hente når jeg får engangsstønaden.

 

er førstegangs så jeg er jo ganske clueless ;) hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kom på det nå :)

 

fottrekk

4 laken til senga

2 sengesett til senga

1 sengesett til vogna

1 helseteppe

vognpose. lammeskinnspose

så har jeg et ullpledd som jeg skal vaske sånn at det blir mindre som hun kan ha i bilen når vi skal kjøre.

 

bilstol har vi lagt av med vogna. da følger regntrekk og myggnetting med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohoi! :) Du er godt forberedt allerede da! Jeg har kjøpt litt klær, men har ikke noe særlig utstyr i orden ennå, må innrømmes. Må kanskje sette opp tempoet her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehhe..jeg har jo ikke akkurat hatt noe bedre å gjøre hihi :P

 

har du noe planer om hva du skal ha med som henteklær eller hva en skal kalle det? jeg har bare sånn fleecedress som hun skal ha ullbody og strømebukse under.. å posen pluss dyne.

 

jaa.. dyne til seng og vogn har jeg også kjøpt hehe

 

så skal hun jo ha lue og votter på..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UUUpps!!!

Har ikke kjøpt inn noe enda, har vært å sett på vogn men er sannelig ikke sikker dær heller. Må vist få opp farta litt!!!

Det vi trenger er

- vogn

- klær (alt av klær,ifra underklær til ullklær)

- Bilstol

- vugge

- Lammefell (sånt stort fint hjemmelaga sak)

 

Trur kanskje det var det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har 2 sett fordi jeg bare måtte (heeelt i begynnelsen) og så har jeg kjøpt en genser som jeg bare måtte sikre meg! Ellers tror jeg nesten tanta har kjøpt mer! :)

Har jo tenkt på hva jeg skal men...

Er d på tide å begynne innhandling??

Blir litt nervevrak her jeg nesten!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er flink til å være førstegangs :-)

 

Selvom vi så og fikk vite at vi venter en gutt i januar, har vi ikke turt å kjøpe så mye ennå. Iflg av min far, som hadde en venn som opplevd at det motsatte kjønne ble født mens de fikk vite at de ventet en gutt på UL, rådet oss til å vente. Men ulik deg har jeg to jenter allerede, som er 3 og 1 år gml. Så at utstyr har vi det meste fra før. Det eneste vi manger er vel mer gutteklær, kan jo ikke kle gutten vår i rosa hele tiden, hehe...

 

Dette har jeg kjøpt:

Hente-sett,

Reima dress (ikke Reima Tec) som kan omgjøres til en kjørepose i str. 62

Reima Tec dress i str. 74,

et velur sett,

en sommer sparkebukse,

et sett med både lue og votter.

 

Når vi er hjemme kan vi sikkert bare bruke de litt mer feminine klær etter søsterene hans.

 

Skal reservere et sikkerthetsnett hos babybutikken her, som vi kan bruke til å sikre vognbagen våres i bilen. Skjermer ryggen til nyfødte for de rett og slett ligger i rett i stedenfor å sitte.

 

Bæresjal har vi fra før av. Blir nok en del bæring så helt i begynnelsen. Husker at begge jentene hadde kolikk, selvom nr. 2 hadde kanskje en mildere versjon siden vi begynte med kiropraktor behandling tidlig.

 

En annen ting som jeg syns er lurt å ha er ammete. Føler at det virke bra for å øke melk produksjon. Og selvfølgelig ammepute også. Ull-innlegg er et must, da unngår du brystbetennelser.

 

Grønnsåpe som du får kjøpt fra apoteket er og grei å ha, men som kan kjøpes i etterkant. Blandes med lunket vann til å vaske såret med. Kjempe fint å ha til å vaske underlivet med, spesielt hvis du var klippet eller revet under fødselen, Gjerne ha i en balje som du kan sitte litt i.

 

Hmm... så mange rare ting jeg kommer på nå ah?!! Kan sikker komme med flere ting, men kanskje ikke helt relevant og få med her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har egentlig ikke bestemt meg for noe henteantrekk ennå... Men jeg har kjøpt en deilig Nanook-dress i ganske tynn fleece, så den er sikkert fin i kombinasjon med ullbody og ullstrømpebukse. Og ull-lue er jo et must i januar. Jeg er av de som putter på babyen ei tynn lue de første månedene nesten uansett vær - så fremt de er utendørs, selvfølgelig. Viktig å passe på ørene. Og votter må jo småtten også få i januar.

 

Det blir vel litt shopping før januar, tenker jeg - så det kan jo hende det blir noe annet som blir henteantrekk. :)

 

Ellers så mangler vi seng, dyne, sengetøy, vogn, vognpose/-dyne, bilstol, stellebord, kommode... ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi.. er alle så godt forbredt? :o

 

Vi har ikke kjøpt inn noe som helst. Eller stellebord har vi fått, bilstol skal vi låne fra helsestasjon, vogn tror jeg vi får låne av min søster og vippestol og babykurv skal vi vel muligens kjøpe selv. Ellers synes ikke jeg det haster med å kjøpe klær og slikt før nærmere jul, da jeg har termin 11 Januar. Før jul skal alt være i orden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvilken størrelse kjøper dere hentedress og nyfødtklær i egentlig????

 

Synes det er vanskelig å vite hva den lille trenger av klær, jeg. Spesielt mht størrelser. Noen sa at man ikke skulle kjøpe noe særlig i str. 50 da en baby på 4 kilo mest sannsynlig ikke vil passe det. Ikke godt å si hvor stor den blir da?

 

Tips mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Baby Shop har en veldig fin liste på sin nettside. Der står det det meste som kan være greit å ha i hus når nurket kommer. Klær får du alltids nok av når folk strømmer på på visitt.

Mange kluter i frotté eller gas kan være kjekt dersom du skulle få en unge som gulper mye...

Noe annet som jeg erfarte som veldig kjekt var et stoort lager med pizzasnurrer og rett-i-koppen-suppe da jeg fikk førstemann. Bare å hive en snurr til varming i ovnen eller sette over vannkokeren når jeg skulle ha litt å spise. Synes jeg hadde så mye å gjøre med amming ++ at mine spisepauser ble nedprioritert. Dessuten frista det absolutt ikke med brødskiver hele dagen...

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin 1, januar. Har kun kjøpt en ting og det er et sett m bukse og body som var på skikkelig tilbud, he he.

Venter gutt nr tre, så har det meste fra før da... Men gøy med litt nytt også da. Skal også kjøpe en søskenvogn, men haster jo ikke ennå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også termin 1.januar, og er vel litt på etterskudd i forhold til mange av dere... Lever i troen at jeg kommer til å få kjempegod tid "etterhvert"... Hmmm... Men vogn har vi kjøpt. Å pittelitt klær, en tre-fire plagg.

 

Så det mangler en del...

Klær (undertøy, vanlig tøy, yttertøy)... Stellebord... Seng... Bilstol... NY BIL... Gulpekluter... Everything...

 

Men har kjøpt ny seng til oss selv, da, teller det..?!

 

Kommer neppe til å vente til permisjonstiden starter, men tør liksom ikke å ta helt av med den handlinga... Sjøl om vi har veldig lyst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en del utstyr fra førstemann. men han ble født midtsommers, så vi trenger vel en del vinterklær. å så trenger vi stellebord, nett for å ha i bilen og en ny vippestol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har handla en del, men de store tinga står enda igjen...

Jeg har:

- voksipose

- vugge

- dyne

- 2 sengesett

- 2 laken

- alle inneklær hun vil trenge den første mnd:) Uteklær venter jeg med til det blir litt større utvalg i butikken:p

- vippestol

- mamma skal kjøpe stellebord ;p

- bilstol

- 2 helsepledd

- vaskekluter

 

Men herregud, det er så mye som står igjen... vogn, babycall, stelleprodukter, brystpumpe, flasker, smokker, sprinkelseng osv.. glad det er ei stund igjen til snuppa kommer:P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har mye etter førstemann, så eneste vi har igjen til vesla å kjøpe nå er sengekant ( storebror sin er lyseblå så den går ikke.. hehe),vogndyne, bagen til søskenvogna ( er bestilt men ikke kommet enda) og noen nye flasker. Også blir det vel litt mer rosa klær. Også har vi igjen isofix basen til maxi cosin da.Også har jeg igjen et nydelig dynetrekk fra BRIO som jeg tenkte jeg skulle spandere på meg;)

Det vi har kjøpt til snella er;

Søskenvogn

lammeskinn

sutter

1 flaske

gulpekluter

masse rosa klær

rosa håndkler

maxi cosi

pose

uro

babybjørn vippestol

++ som jeg ikke kommer på i farta.:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har såvidt begynt å handle inn til 1. mann.

I helgen ble det:

seng

stellebord

badebalje

 

Ellers har jeg strikket en del klær og vi (les: min kjære mann) skal snart male barnerommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har:

 

- Sprinkelseng + madrass og dyne (fått av søster)

- 6-7 sett (ivrig bestemor)

- ca 8 sokkepar

- hentesett (lånt av søster)

- kluter

- 3 håndklær

- dyne til vogn

- 2 sengesett + laken til vogn

 

Skal kjøpe:

 

- vogn (mamma kjøper)

- stellebord

- vippestol

- lammeskinn

- mer klær (mest vinterklær)

- bilstol (kanskje låne)

- badebalje

- flere kluter + håndklær

 

 

sikkert noe jeg har glemt også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 ull/silkebodyer

4 ullstrømpebukser

2 ull/silke sparkebukser

1 ullfrote kjole

2 par ullsokker

Ullfleece utedress, lue, votter og sokker

Duo vogn (brukt maxicosi mura) med stellebag

Maxi Cosi bilstol

Barneseng type "skuffeseng" fra loppemarked som jeg har malt hvit

 

Se på www.nostebarn.no for å finne ull/silke ullklær :-) Skikkelig godt og deilig til januarbabyer!. Og så trenger man ikke så mye klær. Utedressen har jeg kjøpt i str 60 cm (tilsvarer 58-68 cm). Ullklærene er mix mellom 50-56 og 58-62, for jeg mest sannsynlig en baby under 50 cm (er av utenlandsk opprinnelse).

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har alt jeg!!! til og med vasket tøyet og:D men har arvet MASSE klær da så har sluppet å kjøpt inn så mye.. kjekt:) kan ikke komme på en eneste ting jeg mangler.. har lest hva dere har skreve men kommer fortsatt ikke på noe!! men kjenne jeg mangler noe;P har til og med kjøpt reiseseng hehe!! godt forbredt her i hjemmet sjø:P tidsfordrøy heter det!!! kos dere med shoppinga!! kjempemorsomt!! angre meg litt nå hvorfor jeg hadlet alt med en gang.. men men.. lik så greit, fått bekenløsning så mangle julegavan så blir d slapp av tid før nurket kommer ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...