Gå til innhold

Gravid igjen 2 mnd etter MA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg lurer på om det er noen som kan fortelle meg sine historier. Jeg hadde en MA i juni, og er nå straks 6 uker på vei igjen. Men jeg sliter veldig psykisk. Har vanskeligheter med å forholde meg til barnet/graviditeten. Tenker mye på opplevelsene jeg hadde da vi mistet. Har ikke blitt tilbudt tidlig UL, men skal bestille privat i uke 8 og 12.

Jeg sliter også med å slutte å røyke. Sist sluttet jeg på dagen en uke etter at jeg fikk vite om graviditeten. (jeg trenger ikke no pepper for det med røykeslutten, for jeg er fullstendig klar over alt som kan skje)

Noen som kan dele sine erfaringer med meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tok litt lenger tid for meg å bli gravid etter min SA, men saen var en stor påkjenning og det var også tiden jeg brukte på å bli gravid igjen..

Jeg følte jeg hadde to muligheter når jeg fant ut at jeg var gravid, enten gå å være bekymret å tro det verste og håpe det beste- slik ville fallhøyden ikke bli så høy om jeg mistet igjen

Eller jeg kunne skyve alle bekymringer til side å være en ukuelig opptimist.

Jeg valgte der siste fullt vitende om at jeg ville bli fullstendig knekt om jeg skulle miste igjen, men det var eneste måte jeg klarte å gå igjenom svangerskapet .

Jeg hadde en GU når jeg var 8 uker på vei (timen var bestilt før jeg var gravid) Legen hadde ul apparat og vi så en liten nøtt med bankende hjerte.

Legen tilbød meg å komme igjen i uke 12 får å berolige meg.

Jeg hadde mistet i 14. uke etter at jeg hadde sett et bankende hjerte på ul, så hundre prosent beroliget kunne jeg ikke bli.

Jeg har en herlig gutt på 2 år nå.

Jeg anbefaler deg å ta ul for din egen del det hjelper en hel del. Legen din kan henvise deg videre om du ber, men ikke alle leger er like ok på det område.

Det er utrolig nå i ettertid å tenke tilbake på hvor tøft det var å miste.

Jeg er nå gravid i 8. mnd og har faktisk vært mer bekymret nå enn sist.

Det henger nok sammen med at jeg har mistet før og følte det som utrolig at jeg skulle få to på rappen uten en trist opplevelse i mellom.

Lykke til og gratulerer med spiren. Husk hver dag gir deg større håp og tro....

Skrevet

Tusen takk for svar Herkules!

Jeg sliter litt med å stille inn hjernen på positivitetskanalen, det går iblandt, men detter veldig fort tilbake. Noen tips?

Ha en fin kveld :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...