Gå til innhold

Noen som har 2-åringer med diabetes her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i ett års tid nå slitt med ei som til tider drikker fryktelig mye. Jeg er usikker på om det er en uvane eller ikke, men så kom noen (her på Dib) og sa at det kunne være diabetes. Men jeg vil tro at det er andre tegn enn bare at de drikker mye???

Om natten kan hun drikke opp en av de minste Avent tutkoppene (og det sånn i halvsøvne), og ellers på dagen kan det bli mange kopper..holder ikke tellingen lenger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også en 2 åring som drikker ekstreme mengder. Jeg vet at hun ikke har diabetes. Er du usikker så bestiller du en bs test hos legen. Tørste er kun et av de første tegnene. Etter hvert kommer det andre. Som f.eks liten matlyst. Vektnedgang. Spesiell lukt på ånden. Innsunkne øyne. Sinne/aggresjon.

Skrevet

Jeg har ei på snart 2 år som drikker mye. Men, jeg er helt sikker på at det er fordi det er en uvane, og hun koser seg med drikket sitt.

Hun kan også drikke opp en kopp i løpet av natta (ble en vane med vann på koppen om natta etter det var så varmt i sommer).

Maser hun på drikke da?

Skrevet

Ja, når hun våkner om natta så spør hun om drikke. Men når hun skal legge seg så VET jeg at det bare er for å få oppmerksomhet, for først får hun drikke når hun legger seg i senga, men så går det 2 minutter så skal hun ha mer. Får hun ikke så begynner hun å gråte. Noen ganger går det fint, men andre ganger er hun utrøstelig. Så får hun litt til, og da sovner hun.

På dagtid drikker hun mye i barnehagen, men der er hun også VELDIG aktiv....det er hun egentlig hjemme også. Hun har enorm matlyst, men går ikke ned i vekt iallefall. Har vel stagnert litt det siste 8-9 månedene, men det er vel også fordi aktivitetsnivået er høyere enn da hun ikke gikk så mye.

Skrevet

Husk at diabetes er en sykdom og barnet blir faktisk syk. Tretthet er et annet symptom. Er hun frisk og rask ville jeg ikke bekymret meg.

Skrevet

Ingenting galt med aktivitetsnivået nei....Hun er til tider FOR aktiv for meg. Skal liksom skje noe hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...