Gå til innhold

Hmmm... hva ville dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barna mine går i en bhg som hører inn under en annen skolekrets enn den vi bor i. De trives kjempegodt i den bhg, og vi er veldig fornøyd.

Bhg har skolen som nærmeste nabo, så har derfor tett samarbeid med skolen så de som skal begynne på skolen blir kjent med skolen før skolestart.

Eldste skal begynne på skolen i 2010, og sier han vil gå på samme skole som de han leker med i bhg, og den skolen som er ved bhg.

Så, da er spørsmålet, skal vi søke (da må vi søke neste høst) han inn i den skolen som er under en annen skolekrets, som han vil gå på og som han naturlig nok vil få et forhold til, eller la han gå på den skolen vi "hører til"?

Han får ikke særlig med skolekamerater fra den lokale skolen i umiddelbar nærhet her vi bor (bor på bygda), og vi kommer sansynligvis til å flytte ut i fra den skolekretsen vi bor i nå om noen år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville nok søkt han inn i den andre skolekretsen. Som du sier, dere flytter trolig ut av den dere bor i nå uansett om noen år, og det er positivt for han å begynne på skole med de han kjenner. :-)

Skrevet

Ja, vi heller nok litt mot å gjøre det. Han vil veldig gjerne gå på den skolen som hører i barnehagen.

Vil at vi skal gjøre det rette :-)

Flere meninger?

Skrevet

Kom igjen! Trenger flere meninger :-)

Skrevet

Jeg søkte om å få min sønn inn i skolen som var nærmes barnehagen han gikk i. Men jeg fikk ikke lov til det av kommunen (GRRRRR!), fordi ungen hadde krav på og angivelig ville få det best (i følge dem) med å gå på skole i sitt eget nærmiljø med tanke på venner omkring på ettermiddagen etc. Anka saken, men fikk avslag. Har nå flytta fra denne elendige kommunen....

Skrevet

Det nytta ikke at jeg sa at vi skulle flytte i nærheten av skolen vi søkte om, og at det lå nærmere mitt arbeidssted.

Skrevet

Ja, det blir spennende å se.

Jeg har snakket med rektoren på denne skolen, og i følge henne blir de fleste slike søknader innvilget. Men, det er jo ikke brått sikkert, og da blir jeg skuffet på gutten sitt vegne.

Skrevet

Dytter denne litt i kveld... :-)

Skrevet

Trenger flere meninger! Please? :-)

Skrevet

Jeg hadde søkt han inn på den skolen som samarbeider med barnehagen han går i.

Skrevet

Ok, takk :-) Da er det i allefall to stk. som mener det samme som oss :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...