Anonym bruker Skrevet 7. september 2008 #1 Skrevet 7. september 2008 Trodde egentlig ikke at man skulle slanke små barn jeg, men helsestasjonen er så oppgitt over at barnet mitt er for tykt. De sier liksom ingenting om hvordan jeg skal gjøre for at hun ikke skal legge på seg så mye. Jeg gir helt vanlig babymat og hun spiser ikke mye sammenlignet med andre barn. Ble fullammet til 6 mnd. Til middag spiser hun f.eks cirka 1/2 glass nestlemat, av og til litt mer, men aldri hele glasset. Hun får sjelden kjeks og aldri saft. Drikker bare vann på flaska og får pupp i tillegg. Har begynt med brød nå, hun spiser 1 skive til frokost og 1 skive til lunsj (minus skorpene). Gir henne litt fruktpure ved siden av lunsjen. Til kvelds spiser hun en nokså liten porsjon grøt. Så hva skal jeg stramme inn på liksom? Jenta må jo få mat....
tante grusom master of law Skrevet 7. september 2008 #2 Skrevet 7. september 2008 Jeg ville ikke ha strammet inn på noe, vekten går seg nok til. Du gir jo ikke massa søtsaker akkurat...
Anonym bruker Skrevet 7. september 2008 #3 Skrevet 7. september 2008 Jeg glemte å si at hun er 70 cm og 9,3 kg. Fyller 1 år om noen dager.... Blir så fortvilet over å alltid få "kjeft" for at hun legger på seg for mye. Føler at de mistenker meg for å fore henne med kaker og is og meierismør.....
Anonym bruker Skrevet 7. september 2008 #4 Skrevet 7. september 2008 du skal da ikke slanke en baby!!!! hadde ikke hørt på hs når det gjelder det. å ungen din kan jo ikke være noe stor. 70cm og 9,3kg?? mi er 74cm og 8830cm.. og hun er ikke litt stor en gang. nei ikke hør på helsestasjonen din gi hun mat slik som du gjør nå=)
Kosel Skrevet 7. september 2008 #5 Skrevet 7. september 2008 Det kommer til å justere seg selv. Plutselig strekker hun seg endel og legger kanskje ikke så mye på seg, eller det hun legger på seg blir fordelt over mer. Så vokser hun kanskje ikke noe særlig en periode og blir da mere lubben igjen. Sånn er det bare med disse små. Syntes det er feil av hs og be deg "slanke" babyen din. Regner med du har opplyst om måltidsrutiner osv. Tassen veide 9,4kg på ettårs kontrollen. Han var 74,5cm lang. Han er en "slank" baby i fht andre vi er sammen med. Men han spiser som en hest. Til frokost hjemme spiser han gjerne ett par skiver og en banan. til lunsj blir det også et par skiver og en banan, ett eple eller noe annen frukt. Til middag spiser han en stor porsjon med hva enn det er jeg har til middag og til kvelds spiser han også et par skiver og kanskje en yoghurt eller en frukt. Drikker bare vann til måltidene og ett par flasker med lettmelk i løpet av dagen.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2008 #6 Skrevet 7. september 2008 Dette hørtes helt rikitg ut for min del- men er hun ikke litt kort- ville jeg heller ha tenkt.. Min datter veide 10.3 ved 6mndkontroll og hun var stor - men ikke bollete- hadde bare fått morsmelk.. så veide hun 14,3 da hun var 1,5 år- 17,6 nå da hun er 3... fortsatt stor jente- eller ikke liten- men ikke tjukk- bare kraftig bygd. dessuten så møtte vi en lege på den ene helsestasjoen vi har hørt til- som sa " det er ikke lov" da hun var på 6mnd. kontroll - vi også lurte på hva vi skulle gjøre- nekte henne mat... ? så vi har ventet- lært henne å spise god og sunn mat- drikker mest vann- nesten aldri- saft eller brus- men juice i helgene.. spiser masse grukt og grønt og er i aktivitet hele dage- mye ute- også i BH- og slik har vi tenkt det skal fortsette.. vet ikke om det var noe råd- akurrat - men fortsett slik- og lær henne å bli aktiv- det går seg til. vær glad i og stolto over datteren din. og så kan du ev ta kotankt med fastlege.. hvis du er bekymret
Sånn kan det gå Skrevet 7. september 2008 #7 Skrevet 7. september 2008 Da minsten var 70,5 cm veide han 9350 gr(han var da 4 mnd) og det var aldri snakk om at han var for tung på noe vis. Da han var 11 1/2 mnd var han 13200g og 81cm og også da akkurat passe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå