trillemamma Skrevet 7. september 2008 #1 Skrevet 7. september 2008 Jeg vurderer å kjøpe Ergo sin, som går til 12 kilo, eller Elite, som kan brukes til barnet er 10 kilo. Vil ha noe som varer en stund, er dette gode kjøp? Får man vondt i ryggen? Gir de bra støtte til babyen? Hun er nå 6 uker gammel. Ble mange spørsmål dette.
2barnsmamma og hestemamma Skrevet 7. september 2008 #2 Skrevet 7. september 2008 jeg har bare babybjørn sine,har to stk,forskjellig modell,kjempefornøyd, kan brukes til de er 14 kilo tror jeg...de gir veldig bra støtte til hodet og alt, vurderte å kjøpe ergo men flere her inne var misfornøyd med de så jeg valgte babybjørn istedet.litt sliten i ryggen til å begynne med, men man venner seg til det, og går du lenge blir du sliten,men ettersom og kommer ann på om du har sterk rygg og orker mere.
trillemamma Skrevet 7. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. september 2008 Jeg har absolutt ikke sterk rygg, så jeg må ha noe som gir god støtte. Jeg har også Babybjørn sin, men jeg synes ikke mini sitter godt i den, så jeg vil ha noe hvor jeg ikke er redd for ryggen til mini. Jeg ser nå at babyen sitter på samme måte i Elite sin, som Babybjørn, da blir det Ergo da, med mindre jeg kjøper Mei Tai.
Shabby Cheap Chic Skrevet 7. september 2008 #4 Skrevet 7. september 2008 Mei Taien kan man bruke til man ikke orker å bære ungen mer... man kan bære en voksen person i den:)
trillemamma Skrevet 7. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. september 2008 He he, de kan jo bli litt komisk. :-D Ja, det kan godt hende jeg går for en Mei Tai, den er jo billigere enn Ergo sin sele.
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 7. september 2008 #6 Skrevet 7. september 2008 Ergo kan vel brukes lengre enn til 12 kg? Ergo har en anbefalt vektgrense på 40 pounds, dvs ca 18 kg. Men den er testet opp til 40 kg. Patapum er også et alternativ, noe billigere. Meitai får du i alle prisklasser, det spørs bare hva du vil ha og hvor mye du vil legge i det.
Gjest Skrevet 7. september 2008 #7 Skrevet 7. september 2008 Ergoen kan brukes til 40 kilo, men de anbefaler ikke at man bruker den lenger enn 12-18 kilo pga belastning på kroppen til bæreren. Så det er opp til deg selv når du vil slutte med den. Jeg har ergo bæresele og gutten min er 16 mnd. Har planer om å bruke den så lenge som mulig, gjerne til han blir 2 år. Kommer ann på hvor tung han blir og hvor stort behovet er.
lillegutt mars o7 Skrevet 8. september 2008 #8 Skrevet 8. september 2008 Ergo bæresele kan brukes til barnet er ca 24 kg! Den er ergonomisk riktig for både BARNET og BÆREREN,noe Babybjørn ikke er.. Hvis du skal bruke den til en 6 uker gammel baby,skal de vel ikke ha beina spredd enda.Du må da ha et eget nyfødt-innlegg til babyen. Gå inn på tettinntil.no,der finner du massevis av riktig og ergonomisk bra bæreutstyr,og mange damer som ka hjelpe deg =) Var der jeg fant ut hva slags utstyr som passet best for oss =) Du kan også gå på bæreterff å prøve forskjellig utstyr! Lykke til =)
Ranveig R Skrevet 8. september 2008 #9 Skrevet 8. september 2008 Vi brukar av og til Ergo-selen til eldstemann som blir 3 år om eit par veker. Men han er ikkje så veldig tung, 13,5kg. Ikkje noko problem å bære han ei stund ) Eg har ikkje fått vondt i ryggen av å bære med Ergo'en, det var faktisk heller ikkje noko problem å bære storebror (då han var 1,5 - 2 år) då eg var gravid med nr 2, til tross for litt skranglete bekken. Når babyen blir tyngre blir det tungt å bære på magen, eg begynte å bære storebror på ryggen då han var ca 1 år, lillesøster har eg hatt på ryggen frå ho var 9 mnd/9kg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå