babysjuk82 Skrevet 7. september 2008 #1 Skrevet 7. september 2008 Pumpe/melke seg? Jeg har overflod av melk,og må pumpe meg. Får veldi kraftie kynnera av d. Må man vær moden for at fódsel ska start av d?
Mamma til lille M&L Skrevet 8. september 2008 #3 Skrevet 8. september 2008 Vet ikke noe ang. om det kan starte fødsel, men har jo hørt att bryststimulering (som jo vil gå ut på det samme) kan starte fødselen. Men har derimot fått vite at du ABSOLUTT ikke må pumpe deg før fødsel, fordi den første melka du får er veldig viktig og næringsfull for ungen!
sullemor Skrevet 8. september 2008 #4 Skrevet 8. september 2008 Det som er så greit med kvinnekroppen er at den gir barnet den melken akkurat det individuelle barnet trenger, så lenge det barnet trenger det. Dette betyr at en f.eks har råmelk i brystene lenger enn vanlig om en føder prematurt barn. Fordi et prematurt barn har behov for å få litt kraftigere næring flere uker enn et friskt barn født til tiden. Derfor tror jeg neppe du vil miste råmelken din, HI, siden barnet ditt ikke er født enda engang.. Så ikke tenk på det ihvertfall. Kroppen funker.. Stol på den. (Kan jo tenkes at en har ammet andre barn frem til du ble gravid, og gjennom graviditeten med dette barnet også. I såfall blir jo melken som passet for ditt forrige barn spesialisert for ditt neste barn.)
lana<3 Skrevet 8. september 2008 #5 Skrevet 8. september 2008 Slapp av pump ivei, du mister ikke råmelka i det hele tatt, akkurat nå har du bare noe som de kaller heksemelk i brystene og den er tynnere og mer grå enn den som kommer ut når babyen er født. Jeg fikk mye heksemelk i sist svangerskap og pumpet meg også på slutten sånn som deg fordi jeg hadde så mye melk. Men idet babyen var ute forsvant melka i 3 dager og når den kom tilbake var den sjokkgul / orange og da kom den rette råmelka ut til tross for at jeg pumpet meg hele tiden den siste mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå