Anonym bruker Skrevet 7. september 2008 #1 Skrevet 7. september 2008 Faren til dattera mi henter og kjører dattera mi når hun har samværshelger og dager hos han. Det er vel kanskje femten minutter mellom oss. Han syns nå jeg burde være med å betale bompenger, siden han har dårlig råd og går på sosial hjelp. Trudde han tulla jeg, om han ikke har råd til bompenger så syns jeg ikke han virker så interessert i og ha dattera si. Jeg kjører ikke bil, så det er vanskelig for meg og bringe henne til han.....Hva syns dere????
Anonym bruker Skrevet 7. september 2008 #2 Skrevet 7. september 2008 Jeg hadde delt med ham. Så slipper man å krangle om bagateller. Når han i tillegg går på sosialhjelp så ser jeg ikke hvorfor man skal lage en sak ut av det. Siden du ikke har lappen og han alltid må hente og bringe så burde du jo egentlig tilbudt deg å spleise på bensin også.
Gjest ->>- Skrevet 7. september 2008 #3 Skrevet 7. september 2008 Dere skal dele på utgifter. Eller, dersom han er sosialklient og du har en vanlig inntekt er det mulig du skal betale alle utgiftene.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2008 #4 Skrevet 7. september 2008 Man skal dele på henting og levering! Det er ikke bestemt hvem som skal hente eller bringe. Men reiseutgiftene skal deles 50/50! Det er tullete og barnslig å ikke ville hjelpe til med noe sånt. Bensin og bompenger blir faktisk litt. Å hvertfall for en som må gå på sosialen i tillegg.. Går an å være litt grei, ikke lage problemer ut av alt!
Anonym bruker Skrevet 7. september 2008 #5 Skrevet 7. september 2008 Skal reiseutgifter deles? (er det sånn regelverket er, eller er det en uskreven regel?) Her i huset er det vi som henter å bringer hver gang å betaler alt. ca. 4 tusen hver gang...
Anonym bruker Skrevet 7. september 2008 #6 Skrevet 7. september 2008 De sier at det er ikke sånn at mor skal f. eks. lever og far hente. Man kan styre det som man vil. Men utgiftene skal deles likt. Enten at man gjør ting annenhver gang, eller at den andre parten betaler f. eks. bensin om den andre henter og leverer hver gang. Det økonomiske forholdet mellom foreldrene er et privatrettslig forhold, og ikke et offentlig rettslig anliggende. Dette betyr at foreldrene har full avtalefrihet og kan avtale den fordelingen av reisekostnadene ved samvær som de mener er best egnet i deres konkrete situasjon. Dersom partene ikke blir enige om en annen fordeling, skal reisekostnadene fordeles forholdsmessig mellom foreldrene etter størrelsen på inntektene deres. Dette er lovens hovedregel. Dersom en av partene mener at det foreligger særlige grunner som gjør en annen fordeling rimelig kan sak reises for fylkesmannen eller retten. Departementet vil i dette rundskrivet belyse ulike problemstillinger som kan oppstå ved praktiseringen av bestemmelsen. Departementet har også utarbeidet en informasjonsbrosjyre Q–1034 B rettet til foreldre, basert på dette rundskrivet. Hentet herfra: http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/dok/rundskriv/2001/Reisekostnader-ved-samvar-barneloven-44-b.html?id=108865
Anonym bruker Skrevet 7. september 2008 #8 Skrevet 7. september 2008 Så smålig du er. Reiseutgifter skal deles rettferdig.. Og du kan ikke komme og si at han ikke er interresert i og ha datteren.. Siden han går på sosialen har han ikke mye penger, og da bør du for din datters del være med og spleise på bommpenger og bensin! Bare rett og rimelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå