Anonym bruker Skrevet 7. september 2008 #1 Skrevet 7. september 2008 Vi har lyst på et enkelt bryllup med bare nærmeste familie. Føler at alle skal ha stooore og flotte bryllup, og jeg begynner å få litt angst nå. Er det slik at vi MÅ ha toastmaster, musikk, 3/5 retters meny osv osv osv... Tips noen??
Anonym bruker Skrevet 7. september 2008 #2 Skrevet 7. september 2008 Vi skal ha koltbord , dataen spiller musikk fra noen høytaler,kaker får vi av noen som har tilbud seg,har spandert på oss en god vert.Har en som spiller gitar til sangene vi har.Vi er 35.Øl og vin til gjestene.Og fotograf
Anonym bruker Skrevet 7. september 2008 #3 Skrevet 7. september 2008 Nei, absolutt ikke! Du/dere gjør det slik du/dere vil... Slik gjør vi det. Første søndagen i desember har vi som tradisjon med samboers familie å reise til en koselig gammel restaurant å spise julemiddag. Oss 2, hans 3 søsken med følge + barn og foreldrene til samboer. En gjeng på 19 stk. Vi eeelsker begge julen og denne tradisjonen, så den første lørdagen i desember skal vi i kirken, så til denne restauranten etter stengetid å ha julemiddag. Oss 19 + min nærmeste familie. Foreldre og søsken m/menn og barn. Og selvsagt forlovere. Vi blir da ca 30. De 30 personene vi er mest glad i her i verden! Hjem til oss etterpå for kaffe og kaker. Etterpå har jeg veldig lyst å reise på en eksotisk bryllupsreise til Hawaii, Thailand el.l. Fristet dette deg, kanskje? =)
bejb25 Skrevet 8. september 2008 #4 Skrevet 8. september 2008 vi skal kun ha de nærmeste på middag...(men bare de nærmeste er ca 43 stk da) det vil si koldtbord. vi vil ikke ha 3retters middag,og masse fancy greier. det er ikke oss. det er vår dag,og vi vil ikke lage til noe falske greier.vi er som vi er,sånn er det bare:-) desserten blir nok oppskjært frukt med vaniljeis og/eller krem på. eneklt og greit... vi skal ha toastmaster hvis svigerfar sier ja til å være det. sier han nei så skal vi ikke ha. tror ikke det er en nødvendighet å ha det. har vært i bryllup det har vært og ikke vært. gått bra uansett:-)
bejb25 Skrevet 8. september 2008 #5 Skrevet 8. september 2008 vi skal heller ikke ha noen som spiller musikk for oss. vi har anlegg,og det holder i massevis for oss..
Anonym bruker Skrevet 8. september 2008 #6 Skrevet 8. september 2008 Det hørtes jo veldig koselig ut.. Veldig personlig. Generelt sett ville jeg vel egentlig bare være meg og min kjære, og planen var å reise bort, men av forskjellige grunner så blir det til at vi gifter oss her. Hans familie er vant til stooore og tradisjonelle bryllup, og vi møter mye motstand bare ved å ikke invitere alle som svigermor vil ha på dagen vår. Min familie har ingen tradisjoner for bryllup, og støtter oss fullt ut hva enn vi ønsker å gjøre. Jeg vet at vi skal tenke på hva VI vil, og at det er VÅR dag og ingen andre sin. Men det er ikke så veldig lett med alle forventningene fra familie. Noen som kan overtale meg til å la være å tenke på hva alle andre tenker og vil ang dagen vår? HI
Turbojenta og lillesøster Skrevet 8. september 2008 #7 Skrevet 8. september 2008 HI Mitt aller beste tips er å gjøre slik som dere vil, og ikke tenke på hvem svigermor vil ha i bryllupet. Husk på at det er deres dag, det er dere som skal bestemme hvordan dere vil ha det. Og du skal se, de blir nok positivt overrasket over hvor bra det blir likevel. Min forlovedes familie har lange tradisjoner med kirkebryllup og full stas. Begge vi to har konfirmert oss borgerlig i den tid, og føler derfor at kirkebryllup blir helt feil for oss. Ja vi møter på en del reaksjoner, for min familie er ikke fritt for tradisjoner de heller, men ærlig talt, vi vil ikke gjøre noe som vi ikke blir fornøyd med! Vi gifter oss med human etisk forbund, og du skal se, at selv en av de mest tradisjonsrike kirkegjengerne i familien blei overbevist om at det kunne bli bra når vi fortalte hun hvordan det skulle bli Stå på, det har vi gjort, og jeg gleder meg som en unge til å gjøre det vår way
Anonym bruker Skrevet 8. september 2008 #8 Skrevet 8. september 2008 Anonym 21:48 igjen her... Min samboer og jeg har vært sammen i maaangen år (enda en grunn til at jeg vil ha lite bryllup), og det kan virke som om svigermor hadde sett for seg at vi skulle ha DET store bryllupet. Av en eller annen merkelig grunn?! Så da vi fortalte at nå var vi forlovet, og at sånn og sånn er planen, svarte hun "nei, dere kan jo ikke gjøre det slik?!?? Må jo ha et skikkelig bryllup, jo" Ble i grunnen litt paff (for dette er IKKE typisk henne å si. Hun er verdens snilleste mor og svigermor, og legger seg aldri oppi andres saker), men det kom ganske kontant fra meg at "Jo, det kan vi! Det er VÅR dag, og dette har vi bestemt sammen. Det er slik vi vil gjøre det!" I grunnen overrasket over meg selv, for jeg er ikke typen som er krass, hehe - - Men sånn egenlig, egenlig, så er det jo ikke krasst. Det er jo vår dag og vår mening. Jeg er sikker på at når dagen kommer så vil "alle" gjestene stortrives. Inkl svigermor Tror du ikke at det vil være sånn i din familie også? Lykke til hva nå enn det måtte bli
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå