§iris§ Skrevet 7. september 2008 #1 Skrevet 7. september 2008 Jeg har fortsatt setet nr 3. Den som er en pute med rygg. Som jeg kan ta av ryggen på og bare blir pute. Men jeg ser alle rundt meg her vi bor sikrer ikke sine barn i hele tatt. Dem sitter i fram setet uten barnestol. Da tenker jeg på slik vi har eller bare pute. Og da lurer jeg på. Er jeg den enesten som sikrer min 6 åring? eller er jeg bare den enesten på den plassen jeg bor på? Er det jeg som er helt fjern her?
Mom2Two Skrevet 7. september 2008 #2 Skrevet 7. september 2008 Vi sikrer vår eldste på 8.5 år på samme måte, med pute med rygg og hode/nakkesøtte på. Har tenkt å fortsette med det en stund til, ja. Når han har med kompiser på samme alder i bilen, har vi ekstrapute. Noen andre foreldre synes nok vi er litt rare som styrer med det til så store barn, men jeg nekter å sikre barn i min bil på en dårlig måte.
Minnie Mom Skrevet 7. september 2008 #3 Skrevet 7. september 2008 Du er ikke helt fjern. 6 åringer skal sitte sikret i stol, eller i det minste på pute. Min nevø er 8 år og sitter fremdeles i beltestol. Skal ikke barn ha stol til de er 130 cm høye? Ihvertfall..
Gjest Skrevet 7. september 2008 #4 Skrevet 7. september 2008 Vi har også sånn beltestol til vår på snart 6 år, altså sånn pute med rygg. Tenkte å la ham sitte i denne til han passerer enten høyde eller lengdegrensen. Noe som desverre ser ut til å ikke være så altfor lenge til siden han alt nå er 127,5 cm høy og 27 kg...
gutteklubben grei Skrevet 7. september 2008 #5 Skrevet 7. september 2008 Vi har også beltestol til han, har også en ekstra kompis-stol :-) Ja tror noen synes vi er litt hysteriske når vi sender med han stolen når andre kommer og henter han. Men jeg hadde absolutt ikke tilgitt meg selv om det hadde hendt noe og han ikke hadde sittet i stolen sin og vi hadde sikret han på den best mulige måten.
§iris§ Skrevet 7. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 7. september 2008 Jeg trur det er fram til dem er 140 cm høy dem skal sikres. Hun er litt lita for alderen vår. Jeg ser no bare positivt i at hun sitter i en slik stor. 1 Hun er mye bedret sikra hvis det skal skje noe. 2 hun ser mye bedre ut fra bila og. Hun har aldri klaga over selv at hun sitter i den bil stolen heller. Lell om at hun ser at sine venner ikke gjør det. Eneste hun har sagt er at dem sitter foran. Selv så sikrer jeg andre sine barn når dem skal sitte på til oss å. Jeg synes det hører meg og jeg vil ikke føle meg skyldig hvis det skjer noe. For da vet jeg at jeg har gjort det jeg kan.
Gjest Skrevet 7. september 2008 #7 Skrevet 7. september 2008 Det er 135 cm eller 36 kg som er grensen. Problemet vårt er at gutten vår er lang i ryggen, så derfor vil han passere maks høyde på nakkestøtten omtrent når han er akkurat 135 cm vil jeg tro og dermed være vokst ut av setet uansett. Vi har det setet med lengst nakkestøtte, kjøpte nytt til ham i år fordi han vokste ut av den andre beltestolen, men til og med den vi har nå står på nest øverste hakk alt... Vi er også veldig nøye med bilsikringen og nekter å ha med andre unger dersom de ikke er sikrte godt nok. vet mange synes jeg/vi er hysteriske her, men det blåser jeg faktisk i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå