Anonym bruker Skrevet 7. september 2008 #1 Skrevet 7. september 2008 ? noen som har vært igjennom dette? jeg skal snart til tannlegen IGJEN.. hehe. jeg vet jeg må rotfylle, men vurderer og trekke den i stedet. (langt bak likevell) men hva er værst? trekking? rotfylling?
Lykke X 4 Skrevet 7. september 2008 #2 Skrevet 7. september 2008 Rotfylling er oppskrytt Er ikke så vondt det Få bedøvelse, så fjerner de rota. Du må gå til tannlegen et pa-tre ganger for opprensking før de fyller igjen der rota har vært. Da trenger man som regel ikke bedøvelse fordi rota og nerven er borte Trekking er mye verre synes jeg da
Anonym bruker Skrevet 7. september 2008 #3 Skrevet 7. september 2008 ok.. hmm.. men kjenner du noe?? smerte?? er livredd.. hehe HI
82glad Skrevet 7. september 2008 #4 Skrevet 7. september 2008 Rota fjernes ikke ved rotfylling. Det er nerven i rota som fjernes og som etter noen besøk kan fylles. Tannlegen sier ifra om han/hun anbefaler å få tanna fjernet istede for å rotfylle. Hvis tanna kan berges er det for det beste, grunnet at beinet rundt tanna trekker seg tilbake hvis det ikke står ei tann i området. Spør tannlegen din ved neste besøk du, det er han/hun som har røntgenbilde av tanna og kan bedømme det best:) Lykke til da!!
Lykke X 4 Skrevet 7. september 2008 #5 Skrevet 7. september 2008 Jo, du kjenner stikket fra sprøyta med bedøvelsen. Om det skulle gjøre vondt, ber du bare om mer bedøvelse. Du merker jo at noen roter i munnen din, men det trenger ikke gjøre vondt (du får bedøvelse). Velger helt klar rotfylling foran trekking, viktigere for meg å beholde tanna
Lykke X 4 Skrevet 7. september 2008 #6 Skrevet 7. september 2008 Hehe Neivel? Da lærte jeg noe nytt:) Men det gjør i allefall ikke vondt når nerven er fjernet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå