Gå til innhold

trekking og rotfylling:S


Anbefalte innlegg

Skrevet

? noen som har vært igjennom dette? jeg skal snart til tannlegen IGJEN.. hehe. jeg vet jeg må rotfylle, men vurderer og trekke den i stedet. (langt bak likevell) men hva er værst? trekking? rotfylling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rotfylling er oppskrytt :) Er ikke så vondt det :) Få bedøvelse, så fjerner de rota. Du må gå til tannlegen et pa-tre ganger for opprensking før de fyller igjen der rota har vært. Da trenger man som regel ikke bedøvelse fordi rota og nerven er borte :) Trekking er mye verre synes jeg da :)

Skrevet

ok.. hmm.. men kjenner du noe?? smerte?? er livredd.. hehe

 

HI

Skrevet

Rota fjernes ikke ved rotfylling. Det er nerven i rota som fjernes og som etter noen besøk kan fylles. Tannlegen sier ifra om han/hun anbefaler å få tanna fjernet istede for å rotfylle. Hvis tanna kan berges er det for det beste, grunnet at beinet rundt tanna trekker seg tilbake hvis det ikke står ei tann i området.

Spør tannlegen din ved neste besøk du, det er han/hun som har røntgenbilde av tanna og kan bedømme det best:)

 

Lykke til da!!

Skrevet

Jo, du kjenner stikket fra sprøyta med bedøvelsen. Om det skulle gjøre vondt, ber du bare om mer bedøvelse. Du merker jo at noen roter i munnen din, men det trenger ikke gjøre vondt (du får bedøvelse). Velger helt klar rotfylling foran trekking, viktigere for meg å beholde tanna :)

Skrevet

Hehe :) Neivel? Da lærte jeg noe nytt:) Men det gjør i allefall ikke vondt når nerven er fjernet ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...