Gå til innhold

Livmor som peker bakover?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på sjekk i sta for jeg har hatt så vondt i dag. Jordmora sa at livmora pekte bakover ennå, og at den må rette seg framover før det vil skje noe og før de vil sette i gang noe. Jeg er 10 dager på overtid!

Noen som har hørt mer om dette eller har noen erfaringer med det?

Hun mente det var derfor jeg hadde så vondt, fordi babyen stanger nedover uten at det er noen åpning i den retningen.

Har alle livmora bakover og så må den rette seg, eller er det enda en ting jeg kan krysse av på min typisk uflaks-liste?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synd du ikke spurte jordmor om dette, hun kunne sikkert ha svart deg.

Men det er jo noe som heter bakovervendt livmor, det er det nærmere 20% av kvinnene som har, hvis jeg ikke husker helt feil. Prøv å google på nett og se om du finner noe svar.

Imponerende holdning til flaks og uflaks, forresten, så greit det må være å gjøre livet surt for en selv :-)

Skrevet

Skal spørre legen i morgen, men jeg har da født før og vært til min del undersøkelser, og aldri hørt at jeg har bakovervendt livmor. Har heller aldri hørt annet enn at det i tilfelle er problematisk i forhold til å bli gravid - ikke å føde.

Hva gjelder min uflaks-liste så kan jeg forsikre deg om at den er høyst reell.

Skrevet

Du mener vell livmorhalsen?

Den vender bakover hos meg også (4 uker igjen) når den modnes vil den etterhvert peke nedover/fremmover for at bebisen skal pasere når den skal ut!

Hvis jeg ikke har missforstått helt da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...