Gå til innhold

Flere som skal tilbake i jobb etter 7 mnd. permisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist gang gikk jeg hjemme i 2 år (svangerskapspermisjon + fødselspermisjon). Det var ganske tøft å lete etter ny jobb og jeg følte meg mindre inteligent etter all tiden hjemme som husmor. Derfor ønsket jeg denne gangen å være hjemme mye kortere og dele permisjonen med mannen min.

Jeg trives heldigvis veldig godt i jobben min, og det er også en grunn for at jeg ønsker litt kortere permisjon.

Hvordan ser dere for dere å dra fra bebis en hel dag? Jeg gruer meg litt til dette allerede. Tenker på amming, at jeg mister tid med babyen, men da må jeg minne meg selv på at mannen min vil ha enormt utbytte av å være hjemme og få nært forhold til vår lille.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal, det blir vel 8 mnd, men sliter ikke spesielt med det. Har en god mann som gleder seg til å gå hjemme, og har jobb bare 15 min. sykkeltur unna, så ammepauser kan jeg også ta. Jobber skift, så jeg vil jo være hjemme på dagtid også innimellom, det tror jeg går greit.

Skrevet

Forrige gang begynte eg i jobb igjen etter 7 mnd. Det gikk heilt fint. Jenta var så fornøgd med å vere heime med far. Eg syns til tider det var tøft og hadde mykje dårlig samvittighet i begynnelsen, men såg fort at det gikk som en drøm. Hadde ammefri slik at eg kunne starte litt seinare enn vanlig og kunne amme i ro og fred før jobb. Blei litt meir amming på kveld og natt enn før eg starta i jobb, sidan ho ikkje ville ha flaske tross iherdig pumping :)

No er ho snart to, og i motsetning til storebroren som eg var heime med eit år, er ho ikkje mammadalt, men syns vi er like bra begge to uansett kva som har skjedd.

Skrevet

Jeg skal bare være hjemme fra midten av oktober til jula er over, termin 4.11. Er student og samboeren min skal ha gradert permisjon så han er hjemme 3 dager i uka, de to siste dagene har jeg med baby på skolen. Blir lange dager borte fra nurket, fra 7-16.00, men sånn er det :)

Skrevet

Jeg har termin i slutten av oktober, og skal tilbake i jobb 1. juli, dvs ca åtte måneder. Tror det skal bli veldig greit - pappa har godt av å være sammen med den lille en stund også, og jeg får to timers ammepermisjon hver dag, så arbeidsdagene blir ikke nødvendigvis så lange, heller. :)

Skrevet

Eg skal ha om lag åtte månader permisjon totalt (8/9-30/4). Faren tek resten, dvs frå og med at ungen er ca sju månader. Er vår første. Trur også eg kjem til å synast det er tøft å "gi frå meg" ein så liten baby, men har stor tru på at barnets far kjem til å fiksa permisjonen heilt fint - er jo herleg for dei to å bli skikkeleg kjent også!

Skrevet

Jeg skal ha 39 uker og far 6 uker:) går ut i permisjon 1 november og begynner vel å jobbe i slutten av juli 2009(eventuelt senere om jeg tar ut ferie rett etter).Skal søke barnehageplass fra august. Nå skal det sies at jeg ønsker å jobbe mindre enn 100% når jeg går tilbake i jobb, for å få mer tid med barnet mitt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...