Nikkan Skrevet 7. september 2008 #1 Skrevet 7. september 2008 Ååååhhh jeg føler at magen sprenger, bare jeg spiser bittelitt. Er i uke 25 nå men ser jo høygravid ut enda jeg bare har lagt på meg 4kg. Flere som nesten ikke kan spise før magen sprenger??? Spesiellt ømt rett over navelen. Det må da være plass til litt mat der inne :-)))))
Mrs. Charming Skrevet 7. september 2008 #2 Skrevet 7. september 2008 jeg skjønner hva du mener- veit ikke hva det kommer av, men nå har det gått over- er i uke 28 nå. jeg fikk plass til lite mat av gangen og følte meg lite sulten. ble også som deg, overrasket over denne følelsen- ikke akkurat den som står listet opp som svangerskapsplage.
Nikkan Skrevet 7. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. september 2008 Jeg er jo bare i uke 25, så jeg synes jo dette er litt tidlig. Men magen min er like sprengt enda, og nå er det jo 1 time siden jeg spiste litt....sukk. Godt å høre at det er flere som vet hva jeg snakker om. Har også litt treg fordøyelse om dagen og det gjør vel ikke magen veldig mye bedre heller. Kanskje jeg må gå meg en tur, hehehe. Takk for at du svarte.
ÅNA Skrevet 7. september 2008 #4 Skrevet 7. september 2008 Kjent problem - er betre no, men kjenner det litt enno innimellom. Er fullgått 27 veker i dag. Har hatt det slik i mange veker - mulig det har med magemusklane å gjera. Oppdaga i dag (har kanskje vore slik ei stund) at dei har delt seg no (når eg lener meg litt bakover når eg står får eg ein "spiss" nedover på magen). Kanskje det som skulle til for å få litt betre plass, men blir fortsatt litt fort fullt. Forøvrig har eg hittil i svangerskapet kun klart å eta relativt små porsjonar (bortsett frå siste veka) - veit ikkje kvifor, det har berre vore slik. Først var det kvalme (kvalm om eg åt for mykje eller for sjeldan), seinare plassmangel. Blir vel berre mindre plass framover når knøttet skal feita seg opp og bli stor og sterk før fødselen. Fordøyelsen tek lenger tid når ein er gravid. Maten ligg nestan 3 gonger så lenge i magesekken når ein er gravid som ellers, så det er vel kanskje forklaringa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå