:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 7. september 2008 #1 Skrevet 7. september 2008 hei, hvordan går det på skolen? du tar sosionom sant? jeg lurte på om dere har noen bøker på engelsk. og i tilfelle hvilke bøker? takk ;-)
Gjest Skrevet 7. september 2008 #2 Skrevet 7. september 2008 Heia damen Jeg har akkurat begynt på andre året på sosionom ja. Stortrives med det. Har ikke hatt pensumbøker på engelsk første året, og har inegn på engelsk i år heller. Vet ikke hvordan det ligger an tredje året enda da Planlegger du fortsatt å begynne på den utdanningen?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 7. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. september 2008 så bra! nå ble jeg super glad :-) ja jeg vil fremdeles bli sosionom :-) trives du enda? er det masse og gjøre? fortell :-)
Gjest Skrevet 7. september 2008 #4 Skrevet 7. september 2008 Jeg trives veldig godt! Det er et supert læringsmiljø, gode lærere, god oppfølging og god blanding av tradisjonelle læringsformer som forelesninger og små og store læringsgrupper. Noe undervisning er studentstyrt, det legges vekt på prosjekter og gruppearbeid, men det er kanskje i overkant mye fremlegg av studentene etter min smak. Pensumet er overkommelig i mengde, men krever at du jobber jevnt og trutt. eksamensformen er mappebasert, så man leverer arbeidskrav jevnt gjennom hele året før eksamen. Nå i andre året er hele andre semester praksis. Jeg valgte Diakonhjemmet fordi det er en liten skole, og det angrer jeg ikke på . Lærerne er veldig tilgjengelige og forholdene oversiktlige
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 7. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. september 2008 så bra! det erjo helt supert å høre :-) jeg gleder meg sååå mye til neste år. hihi :-) har dere paksis på mange forskjelige plasser da? hvor er du nå?
Gjest Skrevet 7. september 2008 #6 Skrevet 7. september 2008 Jeg har forelesninger og åsnt dette semesteret. Etter jul har jeg praksis frem til sommeren. Praksisen er et sted, så slipper å bytte underveis. Litt usikkert hvor jeg skal, men det ser ut som om jeg havner på et sykehus. Får jo litt tilrettelagt praksis som alenemamma. Kan ikke jobbe turnus, er avhengig av å rekke barnehagen før den stenger og sånne andre kjekke praktiske detaljer som må gå opp.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 7. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 7. september 2008 det er bra de tar hensyn da. sykehus kan sikkert være artig det. du må fortelle hvordan det blir. hvordan oppgaver du får der osv. hihi.. det er jo ganske spenende alt sammen
Gjest Skrevet 7. september 2008 #8 Skrevet 7. september 2008 Skal holde deg oppdatert Hvilken skole er det du vil til? Høyskolen i Oslo?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 7. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 7. september 2008 helst høyskolen i oslo, det er lettest å komme seg til. og det er jo en stor fordel. men det er bare pga reise vei jeg søker meg dit virker bedre med mindre klasser osv. hm... har dere mye om familier og barnefordelign og slikt? eller kommer det først i mastern?
Gjest Skrevet 7. september 2008 #10 Skrevet 7. september 2008 Første året er mye generell teori, psykologi og jus. I år er det mye kommunikasjon, mer jus, psykiatri, rus, barnevern og en del ferdighetsteori. Og praksis da. Ikke mye rent om familievern, familier, systemisk praksis og sånt, det er vel helst videreutdanning trodde jeg. Plussmulig valgfag i tredje året. Er vel like greit å komme seg til diakonhjemmet som hio? Toget til nationalteateret og t-banen rett opp 2-3 stasjoner
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 7. september 2008 Forfatter #11 Skrevet 7. september 2008 ja kanskje det er like grei reise vei? jeg har aldri vært der jeg. bare sett på kartet.. hehe.. jeg får ta turen in en dag... hehe da har jeg første året når du har siste :-)
Gjest Skrevet 7. september 2008 #12 Skrevet 7. september 2008 Du får ta deg en tur ja Du får sende en pm når du skal dit, så kan vi ta en kaffe
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 7. september 2008 Forfatter #13 Skrevet 7. september 2008 det lover jeg! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå