Gå til innhold

Hvordan kjennes en kul i brystet ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den ene puppen min har vokst mye på kort tid.

Den er øm på den ene siden! Det kan også stikke når jeg gjør bevegelser som "klemmer" puppen litt.

Har prøvd å kjent på brystet, både liggende i sengen og i dusjen.

Jeg klarer ikke å finne en kul. Men der det er ømt er det hardt. Et veldig stort område av puppen; sann ca ene halvdelen. Det er veldgi stor "konsistensforskjell" på de to puppene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

en kul vil nok være en hard klump liksom... ikke halve puppen... tror jeg... ammer du?

Skrevet

Jeg sluttet å amme tidlig i januar. Da var pia 3mnd og jeg gjekk plutselig tom for melk. Ammet henne med fulle pupper, og etterpå kom ikke produksjonen tilbake.

Skrevet

Det er ganske hardt der, men det er ikke en slik hard klump som jeg forestilte meg det ville være og som jeg har lett etter når jeg har kjent. Det er bare et område som er veldig fast og som utjevner seg til å bli like "løst" som hele det andre brystet er.

Skrevet

tenkte først på brystbetennelse.. men det høres ikke sånn ut da.... en kul vil kjennes ut som en ert eller en valnøtt liksom... ihvertfall det jeg har kjent av kuler.. har du prøvd med å legge en varm klut på? kan jo være ømt nå fordi du har kjent mye på det...

Skrevet

Det er ikke så hardt som noen av de tingene.

Det er ikke ømt hele tiden. Bare når jeg gjør visse bevegelser. Eller som du sier, står å trykker på.

Ellers så kjennes forresten begge brystene ut som om jeg er gravid. Men det er jeg ikke. Vortene står rett ut og jeg har den "tunge" følelsen.

(Har testet så jeg er helt sikker på at jeg ikke er gravid likevell)

Det som er det mest rare er at det er så mye større enn vanlig. Føler at det er så stor forskjell at folk kan se det med det blotte øye. Det ene hopper nesten ut av bh`en, mens det andre ligger pent på plass.

Skrevet

hm... merkelig.... puppene blir nok ikke større av en kul heller.... er vel ikke mulig å få melken tilbake sånn plutselig heller.. etter så mange måneder... la det være litt i fred en dag eller to.. og se om det ikke går over... vet ikke om det er mulig å få brystbetennelse etter man har sluttet å amme?

Skrevet

Jeg har gått med det en stund, og det har vokst bittelitt i den tiden jeg har vært plaget.

Melken har jeg nok ikke fått tilbake, siden jeg har klemt og trykt på de i ny og ne. Ville nok merket det da.

Tenker ikke på det annet enn når jeg skal kle på meg eller gjør bevegelser med armene. Da er det som om puppen kommer i veien eller gjør litt vondt.

Tropr jeg bør ta meg en tur til legen jeg.

Er jo 9mnd siden jeg sluttet å amme.

Tror jeg har hørt om noen som fikk brystbetendelse et par år etter?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...