Gå til innhold

Er det noen av dere som aldri har:

Anbefalte innlegg

Skrevet

født naturlig?

Jeg har to barn, første med katastrofekeisersnitt pga hjertesvikt hos meg, andre hastekeisersnitt pga svangerskapsforgiftning. Nå skal jeg ha nytt barn, og blir anbefalt planlagt keisersnitt på grunn av at jeg kan få dårlig hjerte igjen, men problemet er at jeg ikke vil. Føler at jeg har gått glipp av noe når jeg aldri har født naturlig...

Er det noen av dere som aldri har opplevd å "føde"? Hva tenker dere om det?

Føler meg litt dum som tenker sånn...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt to keisersnitt og føler meg ikke snytt for noe som helst. Jeg har fått to deilige barn og det er hovedsaken for meg.

Jeg KAN føde naturlig, men det er fare for at ting kan kollapse.

Jeg vil ikke risikere noenting, og velger planlagt keisersnitt denne gangen også!

Verre for meg å tenke på at ting KAN gå galt enn å tenke på at jeg blir "snytt" for følelsen det er å føde naturlig!

Tenk om jeg ikke overlever fødselen? Nei uff, det er ikke et tema engang, her tar jeg keisersnitt.

Syntes det er dumt og også en smule egoistisk å ville føde naturlig når du er klar over risikoen det innebærer. Det er min mening, kun min mening! Jeg ønsker deg lykke til uansett :-)

Skrevet

Hei

Eg hadde og katastrofesnitt, og det er lite sannsynlig at eg kan føde sjølv nokon gang. Eg tenker iblandt på kva eg har gått glipp av, og kjem til å gå glipp av. Men det er ikkje verdt å sette mitt og fremtidige barns liv i fare for. Du er ikkje dum som tenker slik, men må kanskje få tankene litt i perspektiv?

Skrevet

Ikke jeg, men min x-stemor, om jeg kan kalle henne for det, har 5 barn og aldri hatt en eneste rie. Hun har hatt 4 planlagte keisersnitt (første tvillinger) og sier selv at hun synes det er veldig rart å høre på fødselsprat fra andre fordi hun ikke aner hva de snakker om, likevel har hun mange barn. Så tror det er flere som tenker på dette i hvertfall :-)

Skrevet

Hvis du har hatt to keisersnitt, så får du jo aldri lov til å føde normalt.

Sorry Mac.

Å føde vaginalt er oppskrytt, so dont worry.

Skrevet

Takk for svar dere :)

Det hjelper litt å vite at jeg ikke er den eneste som ikke har født normalt. Og smertefritt var det jo heller ikke, i og med at det ikke er behagelig å ha hjertesvikt.

Og til siste anonym; jeg har fått valget, så jeg har tydeligvis lov til det da!

Grunnen til at jeg ikke blir anbefalt å prøve å føde vanlig, er risikoen for at hjertet ikke tåler påkjenningen av en fødsel. Har ingenting med tidligere keisersnitt å gjøre.

Har heldigvis litt tid å bestemme meg på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...