Gå til innhold

jeg blir matt jeg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

selvfølgelig vil de fleste amme.

men hva med de som ikke får det til, barn som absolut ikke vil ta puppen, de som ikke har melk i puppen etc, etc.

hvorfor skal de betale for mme??? det skulle hvert gratis!.

sikkert mange som sier nå at det er mye som skulle hvert gratis her i verden, men når det gjelder den eneste tingen et spebarn skal ha de første mnd i livet sitt, så burde det være gratis......

og hvis banet har melkeallergi så koster det ENDA MER!

sikker mange som er uenige med meg, men desto flere som er enige.

tulla mi er 8 mnd og jeg ammer fortsatt, har aldri brukt mme, men tro meg jeg tenker på dere som må betale. det er jo ikke deres skyld, grunnen til at dere ikke ammer.

selvfølgelig hvis man velger å ikke amme, så blir saken noe annet.

skulle hvert en resept ordning.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ps: Har barnet melkeallergi får man det dekket av NAV.

Skrevet

Spent på hvordan du tenker deg at det skulle organiseres...

Det finnes bedre ting å bruke penger på enn sponsing av mme, synes jeg. Feks opplysning om amming i land hvor mme-bruk kan være en helsefare...

Skrevet

Det finnes bedre ting å bruke penger på enn sponsing av mme, synes jeg. Feks opplysning om amming i land hvor mme-bruk kan være en helsefare...

tosøtesmå-enrødogenblå

mener du NORGE heller burde bruker penger på å opplyse damer i ANDRE LAND om amming? istedenfor å bruker de PÅ NORSKE BARN?

Skrevet

Om ungen er allergisk finnes det jo alt en reseptordning.

Utover det ser jeg virkelig ikke hvorfor det offentlige skal ta seg å mate ungene til folk.

"Sikker mange som er uenige med meg, men desto flere som er enige" - javel? Hvordan vet du det?

Skrevet

Helt enig! Vil også slenge på at det er en skam at vi måtte betale for vårt eget barnesete til bilen. Hva med de som ikke har bil? De slipper jo unna! Barnet vårt koster uhorvelig med penger (vogn, mat, klær), så jeg synes egentlig staten skulle betale alt.

Skrevet

Jeg synes tanken om gratis mme er god. Gutten min har fått bare det fra han var 1 uke gammel og de første mnd så gikk det ca 1000 kr til mme hver mnd. Det er jo mye penger. MEN jeg visste jo når jeg valgte å få barn at en sånn liten en koster penger. Jeg sparte jo mye penger på ammeklær, ammeinnlegg osv...

Hvis man skulle fått det dekket, hvem skulle ha bestemt hvem som skal få det dekket? Er det bare de som ikke kan amme pga medisinske årsaker som skal få det? Hva med de som velger bort ammingen frivillig?

Skrevet

Lucas fikk stort sett mme, men det slo meg ikke en gang at staten skulle betale for mme han drakk! Det koster da ikke SÅ masse, har man ikke råd til mme så blir det trangt når barnet blir eldre og trenger MYE mer utstyr enn de har som spedbarn

Skrevet

Nei, selvfølgelig er det viktigere med litt ekstra penger til de norske mødrene som bruker mme enn å redde livene til babyer i andre land...

Skrevet

de som rett og slett ikke vil amme, av ingen grunn velger å ikke amme må betale. de som ikke KAN amme har jo som regel en grunn. som jeg skrev: barnet tar ikke puppen, man produserer ikke melk etc, etc. er jo ikke så vanskelig å bevise at barnet ikke tar puppen, eller at det ikke produseres melk, med andre ord barnet legger ikke på seg.

også er det da seff noen kranglefanter som skriver mye bullshitt angående en mening. i mitt hode så syns jeg at mme burde være gratis. selvfølgelig koster det masse penger å ha barn, og har man ikke råd til det, så gjør man i det minste sitt beste for at ting skal fungere. men når man ikke KAN amme barnet sitt, burde mme være gratis

SYNS JEG!

Skrevet

Folk i dette landet er alt for opptatt av å få og få og få. DET blir jeg matt av! Snart skal vi vel ha smusstillegg fra staten for å tørke oss i rumpa når vi har vært på do...

Skrevet

så ekstremt mye mer som jeg spiste når jeg ammet så ville det nok vært økonomisk fornuftig og gi mme. men uansett så forstår jeg ikke helt tankegangen, med at mme skulle vært gratis

Skrevet

Med melkeallergi får man faktisk gratis MME.

Men sponsing av MME? Ærlig talt, klarer man ikke betale de 300kr i mnd det koster bør kan kanskje revurdere å få barn i det hele tatt. Jeg har hatt et mme barn så vet godt at en pakke holder i over 1 uke, kanskje nærmere 2. Og koster rundt 100-lappen.

Med mitt ammebarn måtte jeg faktisk spise på en annen måte som gjorde kostholdet dyrere. Skal jeg kreve at staten betaler maten min da eller?

Skrevet

aussielove - hvordan synes du vi skal gjennomføre det da? Skal alle som av en eller annen grunn ikke ammer, bli "testet" for å se om de ikke KAN eller ikke VIL?

Skrevet

Tåkelur..

Hvis dine pakker holdt så lenge måtte barnet ditt spise lite.. I førsten holdt de så lenge ja.. Holder ikke så lenge når de blir større, så du bruker nok litt mer enn 300 kr på mme i mnden..

Skrevet

man får jo 970 kr mnd i barnetrygd... Om det er det det koster i mme pr mnd, så er det vel så godt som gratis,da?

Skrevet

Godt mulig jeg husker feil. Det er 4 år siden. Men hvor mye gir en pakke nan da? I følge boka spiste hun 600-700ml i døgnet til hun begynte med fast føde. Og pakken kostet rundt 100 kr da.

Skrevet

Den der var ny!!! Mener du at dette er gjennomførbart?? Jeg har mye å klage på altså, men den tanken der har aldri slått meg en gang. Selv om jeg har 2 mme barn. Kanskje at det kunne vært litt billigere, men gratis?? Nei, vet du hva!!

Skrevet

Synes gratis mat til de babyene som dør av mangel på mat i Afrika, Asia og Sør Amerika er litt viktigere.....

Skrevet

Nå er det vel også slik at en ammende mor spiser og drikker mer. Skal vi ammende få tilskudd til ekstra mat da:)

Skrevet

Er ikke bare mme vi burde få. Men bilstoler, og ikke minst klær. Dessuten burde vi hvertfall få dekket barnevogn, seng o.l. Hvorfor i all verden skal vi selv betale for de barna vi setter til verden?

Hvis noen har problemer med å betale mat til barnet sitt er jeg iverbevist om atde få hjelp via sosialkontoet.

Skrevet

Koster litt over 100 kr, kommer ann på hvor du kjøper den. Menmin drakk 240 ml 3-4 ganger daglig før han gikk fra grøt til fast føde.. Og det ble iallefall nesten 2 bokser pr uke. Så da har du nesten hele månedsbeløpet der.

Men jeg klager ikke, slikt må man bare regne med! Skjønner de som må ha nan hyperallergi at de får den på blå, for det er grisedyrt, men at NAN skal være "gratis" er litt drøyt... Jeg valgte å avslutte amminga pga alt for mye tull og en lite sugevillig unge. Men jeg kan ikke da forvente at staten skal betale for det!

Skrevet

Ja, aussielove, jeg mener NORGE heller burde bruker penger på å opplyse damer i ANDRE LAND om amming istedenfor å bruker de PÅ NORSKE BARN.

Skrevet

Ja, og vi som blør som en foss og veldig ofte må selvfølgelig få mye mer enn de med små blødninger med lange mellomrom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...