Gå til innhold

Hvordan går OPP i vekt??? =(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid hatt panikk for å bli for tykk. På videregående gikk jeg opp nærmere 15 kilo... Var ca. 80 kg på mitt tyngste, og det er jo litt for ei som bare er 165 høy =) (Nå hetser jeg IKKE de som er litt kraftige eller overvektige altså!!!)

Jeg gikk sakte men sikkert ned igjen etterhvert som jeg fikk det mer travelt, og begynte på høyskole. Trivdes ikke der i det hele tatt, og raste ned i vekt. Når jeg ble gravid så gikk jeg ned enda mer, ikke fordi jeg var kvalm eller noe... jeg bare gikk ned av meg selv. Spiste sunt og godt og var aktiv.

Men så ble jeg alvorlig syk etter fødselen. Fikk blodpropp på lungen som ikke ble oppdaget før det nesten var for sent. Nå er det 8 måneder siden fødselen, jeg var ferdig med blodfortynnende medisiner, og hadde fått begynt å leve litt mer normalt igjen... da ble jeg plutselig syk igjen. Ble lagt inn på sykhuset i forrige uke - og de tror blodproppen har kommet tilbake =( Nå som jeg endelig har fått trent meg opp litt igjen - formen var fin, og det kom på noen kilo akkurat der de skulle kommet på.

Men så nå er det ny runde med nye ekle medisiner igjen, og vekta har rast ned enda mer... Og nå ser jeg at det ikke er noe pent lenger. Jeg ser bare... ja... forferdelig ut!!!

Så hvordan kan jeg gå opp på en sunn måte? Skal til lege igjen mandag siden jeg må måle om blodet mitt er tynt nok hver uke... men... noen som har tips?

Jeg er ikke ekkel mot de som har noen kilo for mye altså... dette er et lite problem for meg bare... =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har jo motsatt problem da..hehe men forstår at det ikke er kjekt å være i motsatt ende av meg heller.. en ting midt i mellom hadde vært bra.

så,jeg har aldri prøvd å legge på meg, det skjer fint av seg selv, hehe, men kan jo bare si det jeg kommer på av tips til å få i seg fett, sundt fett(siden jeg driver med ketolyse, hvor man slanker seg med masse fett, og nesten ingen karbohydrater)

-bruk sunn olje i det meste, hell litt ekstra på salaten , grønnsakene, stek kjøtt i masse olje osv.

-spis sunn god mat, ikke junk food og sånnt..

- det finnes noe på helsekosten som heter cocosafett eller noe, som mange bruker i kaffe, som kosttilskudd osv, men dette har jeg jo hørt skal være slankende da, så er litt usikker.. men kan jo sjekke det opp?

-spis ofte, og ha alltid noe "fetendes" til hvert måltid. feks olje, fete oster, avokado, eller nøtter feks.. cashewnøtter er jo fullt av sunnt fett!

eeeh, ellers komme rjeg ikke på mer.. er liksom mer spesialist på slanking..:)

Skrevet

og forresten, jeg vet det finnes sånn "shaker" på apoteket vertfall som gir ekstra næring. vet at oldemor fikk sånnt på gamlehjemmet pga hun orket ikke mat.. da drakk hun disse shakene i stedet for.. har aldri smakt de men. vet flere undervektige bruker de.

Skrevet

Du har jammen hatt en tøff tid; bra du er på beina igjen:) Jeg har hatt lignende problemer tidligere med sykdom og har kommet meg opp igjen ved å spise ofte. Mye frukt og grønt da jeg elsker salater.

Skrevet

Jeg "sliter" med det samme selv! Kunne tenke meg en fin måte å gå opp i vekt på. Men jeg spiser og spiser, men synes ikke jeg legger på meg noe særlig. Jeg har hørt at man bør begynne å trene vekter for å få muskler. Vet ikke, men tror kanskje det kan stemme..

Spise mye med proteiner i tror jeg også funker...

Skrevet

Drikk proteinshake i tillegg til maten du spiser. F.eks herbalife sin, som jo faktisk smaker godt. Altså ikke i stedet for mat, men i tillegg til:-)

Lykke til og god bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...