Gå til innhold

Hvorfor skal ikke menn få barselgave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan forklare meg hvorfor en mann ikke fortjener barselgave av kvinnen sin?

De har tross alt vartet oss opp gjennom et svangerskap. Masert og kommet med oppmuntrende ord. Funnet seg i hormonutbrudd. Sittet gjennom en fødsel uten å kunne hjelpe til på annen måte enn å være tilstede og se sin elskede ha ekstreme smerter. Jammen skal han ikke tåle oss i barseltiden også, med enda mer hormoner og problemer. Han skal ta seg av hus i en periode der vi kommer oss etter svangerskapet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørsmålet mitt er heller-. hvorfor skal de få?

Jeg skjønner ikke poenget jeg.

Jeg har aldri fått barselgave,og aldri gitt heller.

Sysn det er en teit unnskyldning for å bruke penger.

Blir liksom litt sånn at folk kjøper ting partneren ikke har bruk for,bare for å gi noe...

Klart at har en flust av penger,så kjøp i vei,men vi driter ikke penger,og trenger ingen smykker osv som en belønning på å føde barn.

Belønningen er jo ungen i seg selv syns jeg.

Sparer heller de pengene og bruker det på den nye babyen, trenger allltid noe nytt selv om vi har barn fra før.

Skrevet

Ja,hvorfor ikke?.Mannen min fortjener iallefall en gave :-)

men ikke alle gjør det.Når ei venninne av meg kom hjem fra sykehuset etter en fødsel så ventet en haug med oppvask og klevask på henne.Ja mannen hennes klarer ikke å gjøre noe.Hun gjør alt i huset,jobber og tar seg av barna.Etter en operasjon i foten måtte hun ut på blank isen med krykker for å levere barn i barnehagen.Men som jeg sier til henne:så lenge du tilater han å behandle deg sånn så gjør han det.Jeg er så glad for at mannen min elsker å ta seg av sønnen vår og han vasker hus og lager mat når jeg ikke klarer det.

Skrevet

Du som skriver innlegget.... var ikke dette litt vell rosen rødt? eller...

Gi gjerne mannen din noe du! Det er da helt valgfritt. Enig med Dumle over her.... mer enn nok å bruke penger til ungene på.

Snakket en gang om dette med barselgave.... han lurte på om alle fødende måtte få diamanter og den slags...

"Bare du legger merke til at jeg er sliten og at du tar iniativ til å være med storesøskenene de første ukene så er det mere nok gave til meg!" Fikk han som svar da!

Han skal få slippe å stå opp om nettene for å roe en skrikende bebis når han har arbeidsdag dagen der på.... det synes jeg er en fantastisk gave det!

:)

Skrevet

Enig med Dumle og Småtroll. Viktigere at han og jeg ser de små ting i hverdagen og hjelper hverandre. Gaven har vi jo allerede fått. Skjønner ikke dette med mamma/pappa gaver jeg.

Skrevet

synes absolutt min kjære fortjener en ekstra oppmerksomhet!! Hans behov har nok kommet litt i skyggen, men han har virkelig vært en utrolig støtte gjennom snørr, tårer og MEGET variende humør. Han har vært der for meg etter at jeg har sagt småstygge ord og virkelig backa meg opp.

Er på jakt etter noen tøffe skjorter med pappa-motiv, men det er ikke så lett. Tips anyone?

Skrevet

På www.verdensbestepappa.no har de t-skjorter med teksten verdens beste pappa og en del annet. Kanskje du finner noe der?

Skrevet

Skjønner ikke spørsmålet. Ingen som sier de ikke skal, men som over her ser jeg ikke helt poenget.

Jeg har mer sansen for å gi når man føler for det og ikke at man skal være forpliktet til å gi.

Føler man at an ønsker å gi noe tilbake så for all del.

kommer jeg feks over en kul t-skorte så kan det vel hende jeg kjøper det til min kjære, men går ikke ut på shopping fordi jeg MÅ kjøpe gave før fødselen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...