annie74 Skrevet 7. september 2008 #1 Skrevet 7. september 2008 Jeg er 11+4 i dag, og har den siste par ukene vært så plaget med å få sove om kveldene. Er stuptrøtt når jeg kommmer hjem fra jobb, og da må jeg ha meg en halvtimes blund. Klokka 21 er jeg stuptrøtt igjen, men hvis jeg legger meg da, ca 21,22, blir jeg liggende å vri meg 1-2, og så kan jeg våkne kl. 6 om mårran og ikke få sove mer. Blir jo helt kake om dagen, vondt i hodet og elendig. Noen som har det slik, eller som har noen tips?
mecluc Skrevet 7. september 2008 #2 Skrevet 7. september 2008 heihei.jeg er 8 + 3 uker og har slitt med søvnen den siste tiden. Før jeg ble gravid kunne jeg være i "koma" til kl 12-13 om formiddagen om eg hadde fri men nå, neida skal våkne kl 7,30 og ikke få sove mer!!!Skal jeg på arbeid sover jeg dårlig hele natten og våkner ofte en time før jeg må stå opp og prøver å presse igjen øynene:)Ligger også lenge å vrir meg om kvelden og finner ikke helt stillingen. Om dagen er jeg stuptrøtt hele tiden og sover ved enhver anledning da jeg ikke har mer energi etter jobb. har dessverre ingen tips da jeg sliter selv,men måtte bare fortelle min opplevelse.
to_tette? Skrevet 7. september 2008 #3 Skrevet 7. september 2008 jeg hadde det slik, og det ble mye verre. Tror det er meningen at man skal vennes til å sove lett fra naturens side, slik at man passe på barnet...?? dessuten får man jo flere og flere plager utover i graviditeten da. veldig vanlig
annie74 Skrevet 8. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 8. september 2008 Huff, dette høres ikke lovende ut! Høres jo forsåvidt logisk ut det du sier, at man skal vennes til å sove lett for å passe på barnet. Men jeg lurer på, siden vi er så trøtte nå under svangerskapet, skulle jeg tro vi trengte mer søvn og at det derfor ble lettere for å sovne. Hmmmm.... Håper virkelig ikke det er skadelig for fosteret på noe vis at vi sover lite.
to_tette? Skrevet 8. september 2008 #5 Skrevet 8. september 2008 ja, ikke sant! jeg og ligger og vrir meg om natta og får ikke sove... enda jeg er trøtt hele tiden. tror ikke det gjør noe for fosteret, lille prinsessa mi er ihvertfall perfekt det er helt normalt å sove lite/våkne lett
Såpeboble - 26.04.2011 Skrevet 8. september 2008 #6 Skrevet 8. september 2008 Jeg sliter med det samme. Sovner sent, og våkner ofte om natten og ligger våken leeeenge. Sikkert fordi jeg klør så voldsomt om natten. Det bedrer seg sikkert etterhvert.
Helene <3 Sarah Skrevet 8. september 2008 #7 Skrevet 8. september 2008 Sover dårlig om natten, og vil bare sove om dagen.. Helt sinnsykt dette her Og ikke særlig praktisk når jeg har ei på 16mnd som akkurat har lært å gå...
annie74 Skrevet 8. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 8. september 2008 Huff, det kan ikke være noe særlig når du har en liten i tillegg som krever mye oppmerksomhet. Så jeg skal egentlig ikke klage... I dag prøver jeg å la være å sove på ettermiddagen, og så skal jeg trimme litt i kveld. Så da håper jeg på en god natts søvn. Det blir en kamp å komme seg gjennom den treninga, så trøtt som jeg er, men jeg skal klare det. Tror kanskje det er den sovinga på dagen som gjør at jeg ikke sover godt om natta.
venter barn nr. 3 (har født) Skrevet 8. september 2008 #9 Skrevet 8. september 2008 Jeg også våkner veldig ofte om natta, har egentlig ikke tenkt så mye over det. Som regel snur jeg meg rundt og sover videre, men har vært litt vanskeligere å sovne igjen når jeg tenker over det også står jeg opp en til to timer tidligere nå enn til vanlig. Vanligvis sover jeg så tungt at jeg ikke hører brannalarmen en gang, men da jeg har hatt spedbarn har jeg alltid våknet veldig lett det første året eller sånn til det har vært slutt på nattammingen.
Fiola Biola Skrevet 10. september 2008 #10 Skrevet 10. september 2008 Hm..., sover bedre enn på lenge jeg. Sover gjerne i 9-10 timer (med noen korte oppvåkninger) om jeg har sjansen. Om du ligger og vrir deg, kan det være lurt å stå opp etter 20 min., være oppe til du er trett eller en stund, 20 min eller noe, før du legger deg igjen. Bare bruke sengen til søvn og sex, ikke sove på dagtid. Ligger du og bekymrer deg? Kanskje en kan skrive ned det en tenker på, og legge det bort til dagen etter? Har du smerter eller ubehag finst kanskje tiltak for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå