VinterNurk Skrevet 7. september 2008 #1 Skrevet 7. september 2008 Hei. Ikke les dette om du ikke tåler en del ekkel informasjon. (Er nå i uke 28) For noen uker siden, rundt 3 kanskje, fikk jeg en merkelig utflod. Denne var helt annerledes enn min vanlige utflod. Den var gul, veldig slimete og hadde litt blodstrimler i seg. Det var snakk om en del, men var borte etter "en tørk". Det kom aldri noe mere og har heller ikke hatt noen andre plager. Alt går bra tror jeg. Men så leste jeg i dag om denne slimproppen og hvordan den ser ut. Viste ikke hva dette var før (er førstegangs). Hørest skummelt mye ut som utfloden jeg hadde. Leste da også at denne går er et tegn på at fødselen nærmer seg. Ble skikkelig bekymra nå, noen som har råd/hjelp å komme med?:S Andre som har opplevd dette så tidlig i svangerskapet?
*Super*Mamman* Skrevet 7. september 2008 #2 Skrevet 7. september 2008 Slimproppen kan visst gå ganske så tidlig i svangerskapet, men at det da danner seg en ny en. Så er visst ikke så farlig:)
VinterNurk Skrevet 7. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. september 2008 Uff, håper virkelig det. Takk for beroligende svar:) Burde jeg likevell ta en tur til legen eller evt ta det opp ved neste jordmor time om 2uker?
*Super*Mamman* Skrevet 7. september 2008 #4 Skrevet 7. september 2008 Ja, det synes jeg du skal gjøre! Du kan jo være litt ekstra obs på kynnere og murringer i mellomtiden da, for sikkerhets skyld altså...Å ta kontakt med føden e.l.. hvis du er i tvil om noe... Masse lykke til videre:)
Venter nr 2:)) Skrevet 7. september 2008 #5 Skrevet 7. september 2008 Hei, Jeg ville kontakte jordmor allerede imorgen visst jeg var deg! Alt er nok helt i orden,men bare for sikkerhets skyld så kan det vær lurt å hørre med ho hva du eventuelt ska gjøre. Jeg hadde iallfall blitt mer beroliget dersom jeg hadde snakket med jordmor og fått høre hennes mening,slik at jeg ikke hadde gått og bekymret meg. Bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite mener jo jeg!!:) Masse lykke til!!!
Gjest Tale30 Skrevet 7. september 2008 #6 Skrevet 7. september 2008 Jeg trodde det skulle være slik at man ikke var i tvil om at det var slimproppen når den først gikk.. at det var veldig mye liksom?
VinterNurk Skrevet 7. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 7. september 2008 Hei igjen. I mitt tilfelle var det ikke mye, og siden jeg ikke viste hva en slimpropp var trodde jeg det bare var en "veldig uvanlig utflod". Kan jo vere at det kun var en del av den som kom ut siden det var så lite og ikke minst så tidlig.Ingen andre som har opplevd dette tidlig i svangerskapet? Uansett takk for svar, skal ringe jordmor i morgen tidlig:)
Gjest Tale30 Skrevet 7. september 2008 #8 Skrevet 7. september 2008 Jeg hadde også en periode hvor utflod forandret seg, men det varte i ca 2 uker. Jeg spurte jordmor om dette, men hun mente det var vanlig at den kunne bli litt sånn grunnet hormoner osv. Kanskje jeg skal spørre igjen når jeg skal til JM i morgen? På den annen side, hvis det ikke er noe farlig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå