Gå til innhold

Erfaring med EXU el tett eggleder????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om noen har noen erfaringer å dele med meg.

Jeg hadde en EXU i mai som gikk over av seg selv, dvs kroppen ordnet opp. Noen som har denne erfaringen?

Jeg er redd jeg har fått tett eggleder, hvordan merker man dette?

Noen andre som har opplevd at det bobbler nede i magen i dagene før mensen, eller at de må mye på do? Hadde det ikke slik før EXU men har det nå.

Håper på svar.

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en exu i juni. Akutte smerter og blødninger i uke 7. Kroppen ordnet opp av seg selv her også. Har hatt en del smerter i ettertid men nå begynner det å bli lenge siden sist.

Er nå i 3. pp etter exu og er litt engestelig for at egglederen er skadet. Hadde positiv gravitest både i 1. og 2. pp etter exu, men mensen kom ubønnhørlig et par dager etter. Har tenkt på om dette kan ha noen sammenheng med at det kan ha satt seg i tuben igjen.

Ene legen på sykehuset sa noe jeg har tenkt en del på i ettertid, og det var at dersom de måtte operere bort egglederen, så ville jeg få egget via den friske egglederen hver måned og jeg trengte derfor ikke engste meg for at fruktbarheten vr redusert. Det syns jeg hørtes tvilsomt ut... Da gjelder dette kanskje for en tett eggleder også ?

Skrevet

Endelig noen med samme erfaring som meg:). Hva slags smerter har du hatt i ettertid?

Jeg hadde Exu i mai, trodde da at jeg var 6 uker på vei. Hcg var ute av kroppen i slutten av juni.

Når mensen kom i juli hadde jeg veldig vondt i ryggen i flere uker før, har også hatt graviditetsliknende symptomer......mått ofte på do, vært sliten, humørsyk etc.

Hvordan har dette vært for deg?

Jeg har barn fra før, har du eller er dette første gang?

Jeg er så redd for å få tett eggleder, og skulle ønske jeg viste hvordan man merker dette.

Har ikkke så vondt i ryggen nå, men det bobbler så rart i magen i et par dager før mensen. Har du opplevd det?

Ja den friske egglederen tar vel over produksjonen for den man fjerner tror jeg:).

Skrevet

Jeg hadde en EXU for to ohg et halvt år siden, som sprakk og førte til operasjon. Jeg fikk beskjed av legen om at jeg etter dette hadde 80 % sjanse for å bli gravid, og at den andre egglederen tar over jobben til den som er operert bort. Jeg ble gravid en og en halv måned senere, og da gikk alt bra:)

Lykke til:)

Skrevet

Jeg la inn et innlegg her etterpå for hadde så mange spørsmål, men fikk ikke svar den gangen så tenkte at dette sikkert var veldig uvanlig.

Mine graviditetssymptomer forsvant ganske raskt, men har vært en del trist i ettertid og det har blitt noen tårer :-(

Smertene jeg har kjent i egglederen er på en måte harde, skarpe og iskalde. Det var slik de var første gangen også bare mye sterkere. Har hatt en egglederbetennelse i ungdomstiden (kanskje derfor dette skjedde..?), men det var en helt annen og mye mildere smerte.

Jeg kjenner smerte både rundt mensen og rundt EL-tider. Tror du den boblefølelsen kan være krampetrekninger i tuben? Jeg hadde ofte en rar dirring i høyre siden da jeg var gravid tidligere i år (da var det ikke i egglederen, men det endte i MA uke 10 så har hatt skikkelig utur nå føler jeg).

Jeg har to barn fra før og det er en stor trøst nå som jeg ofte tenker at det kanskje ikke blir flere her. Har ikm om 2 uker og kjemper mot å bare tenke på dette. Er det lenge til ikm for deg ?

Skrevet

jeg hadde exu i april og da fjernet dem hø eggleder pga skade. Det har ennå ikke klaffet for oss etter de operasjonen, men har ihvertfall eggl, etter temperaturmålinger de to siste syklusene.

Jeg fikk beskjed om å ta kontakt med en gang jeg fikk positiv test igjen, så jeg kunne få tidlig UL for å se om alt var på rett plass :)

Men dere får sikkert mulighet til å sjekke egglederen om den er frisk da :) dem sjekket min andre (under operasjonen) og sa at jeg kunne få mange barn :) Men jeg har hatt noen fortvilede dager jeg og. Så det er ingen morsom situasjon å komme opp i!!

Skrevet

Jeg har ikm i disse dager men jeg "vet" at jeg ikke er gravid......har veldig vondt i ryggen igjen og kroppen føles rett og slett ikke helt frisk ut enda......så kan aldri tenke meg at jeg er gravid. Skal begynne med akupunktur i morgen for å få eggløsningen i balanse igjen......EL er regelmessig, men har som sagt rygg plager og følelsen av at kroppen ikke er helt seg selv enda.

Da jeg var hos gyn sa hun at det tok gjerne tre mnd etter at hcg er ute av kroppen før alt er tilbake til normalen og det igjen er mulig å bli gravid.

Jeg har et barn fra før, hadde MA før jeg fikk han. Håper liksom bare at jeg blir gravid igjen i løpet av de neste par månedene.....ønsker det jo så veldig.

Den bobblefølelsen sitter liksom midt, nederst i magen.....blir ikke klok på det altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...