Anonym bruker Skrevet 7. september 2008 #1 Skrevet 7. september 2008 Lillemann blir 4 dette året og plutselig, som lyn fra klar himmel har han begynt å stotre...... først var det bare det første ordet i setningen, nå er det nesten hvert ord, men ikke hele tiden..... og nå stotrer han når han prater i søvne oxo..... vet at mange barn går gjennom det, har ped.utdanelse så vet endel om det, men det er anderledes når det gjelder ditt eget barn..... når slipper det tak???
metaMORfose Skrevet 7. september 2008 #2 Skrevet 7. september 2008 Jeg har også ped. utd, men det er vanskelig å anslå når det stopper. Noen driver på noen måneder, andre driver på et par år. Det er jo også forskjellige grader av dette. Antakelig har ikke sønnen din hatt 4 års kontroll på helsestasjonen, kanskje du kan se det an og så spørre der? Eller forhør deg i barnehagen, for de kjenner jo barnet ditt. Du kan sikkert gangen i dette, men pass på å ikke hjelpe ham. La ham få ro og tid til å si det han skal si. Stotring går over! )
solemio Skrevet 7. september 2008 #3 Skrevet 7. september 2008 Begge mine hadde stotre-perioder. Jeg bekymra meg skikkelig med minsten, men etter noen måneder (der vi ikke gjorde noe, bare lot han finne ordene selv uten å stresse ham) ga det seg av seg selv. Nå er han 6 og jeg husker ikke helt når det ga seg,- ett eller to år siden.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2008 #4 Skrevet 7. september 2008 Takk for svar:-) greit å få andres syn på saken også:-) jeg vet hvordan jeg som bhg ansatt skal takle stotring, men det er med andres barn. vet at vi skal gi han tid til å si ferdig det han vil si. men det er vanskelig å se at han står der å må virkelig tisse (han går ikke før han virkelig MÅ) og det tar VELDIG lang tid for han å si "jeg må tisse....." da er det nesten vått...... det her heller ikke veldig artig for han, men vi jobber med at han ikke behover å si i fra at han må tisse, bare løpe på do...... men gammel vane er vond å vende..... han har også begynt å få litt stamme tendenser i forhold til at han lager grimaser og bruker kroppen til å prøve å få ut ordene, og blir frustrert når han ikke får til å si ordet, og kan til tider bli taus..... Vi har ikke vært på 4års kontroll enda, da han blir 4 først i oktober. har snakket med barnehagen også, dette har "bare" pågått i 3 uker,men blitt værre og værre....... men vi får bare håpe det går over om ikke veldig lenge.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå