elsker☆deg☆gutten☆min Skrevet 7. september 2008 #1 Skrevet 7. september 2008 baby på 4,5 mnd bare gråter, hyler og raser når andre folk kommer i nærheten, han kan gråte ustoppelig i flere timer i strekk.... straks jeg kommer slutter han, dette er sååå irriterende, jeg kan ikke gå ut med barnet, ikke gå på besøk eller få besøk... kjenner jeg gruer meg skikkelig til dåpen om 1 mnd. er dette normalt? hva skal jeg gjøre? har prøvd å "sende" han bort noen timer til besteforeldre for at han skal bli vant til andre enn meg, men nå er det ingen som gidder å ha han lengere, pga denne hylinga å gråtinga!!! HJELP MEG...
~~DoraDora~~ Skrevet 7. september 2008 #2 Skrevet 7. september 2008 Det er helt normalt. Babyene kan ofte få fremmedangst når de er rundt 4 mndr ,og noen får det igjen når de er rundt 8 mndr. Jeg syntes også det var kjedelig når to av mine holdt på sånn, men det er ingen grunn til å skjemmes da
elsker☆deg☆gutten☆min Skrevet 7. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. september 2008 beklager at jeg skrev att jeg skjemtes av barnet mitt, jeg gjør jo ikke det, men jeg la inn ett innlegg tidligere der overskriften var at barnet mitt bare gråter, da fikk jeg ingen svar!!! så det var bare for å få litt svar på innlegget mitt... jeg skjemmes ikke av barnet mitt, han er altså verdens nydeligste og godeste gutt!! men for å forklare nærmere da, gikk litt fort iste:) når vi er hjemme, ligger han å babler å ler og bare koser seg, men andre ord verdens beste gutt:) når vi får besøk- samme hvem det er, så gråter han ustoppelig helt til besøket drar, når vi er på besøk, gråter han ustoppelig til vi drar hjem, når vi er på kafe gråter å bæljer han helt til vi kommer hjem. når vi er kommet hjem er han den gutten vi kjenner igjen, blid og fornøyd. vi trodde han var folkesky, så vi lot mormor komme å hente han for å ha han en liten time alene, for å få alene tid med verdens beste mormor, gråt gråt gråt-helt til han kom hjem! nå har jeg sittet å lest litt om KISS-KIDD syndromet, der var det mange symtomer som stemte, men mye som ikke stemte også. det som stemte var, -gråter og er utrøstelig - beveger kun ene siden av armen -gråter i søvne -skjevstilling i foten resten stemte IKKE..... han er født 6 uker fortidlig og med keisersnitt. jeg har aldri opplevd at ett barn gråter å gråter bare noen titter på han å sier hei, stikker hodet inni vogna ol. kan dere ikke vær så snill å hjelpe meg, jeg har han jo dag og natt, å det er jo litt stas for besteforeldre og tanter (av barnet) at di får komme å hilse på, og selvfølgelig vil di jo holde han å snakke til han. men han gråter jo bare, mamma sier jeg har skjemt han bort, og latt han bli mammadalt, men altså, jeg viste ikke at det kunne gå ann for ett barn på denne alderen. vil også legge til at han har vært slik fra dag en, det har ikke kommet når i 4.mnd, han har vært slik hele tiden.... håper det ble litt mere forklart, vær så snill damer- hjelp meg? kan det være KISS? har jeg latt han bli mammadalt? eller er det bare tull på ungen??
~~DoraDora~~ Skrevet 7. september 2008 #4 Skrevet 7. september 2008 Jeg forstår jo at du egentlig ikke skjemmes over ham Tror du bare må høre med helsesøster jeg, for de har mer peiling på dette. Høres jo ikke ut som vanlig fremmedangst når han gråter ustoppelig, enda han er trygt på armen din igjen. Og at det har vært slik fra dag en, er litt rart synes jeg.
Småfolk Skrevet 7. september 2008 #5 Skrevet 7. september 2008 Om jeg har forstått dette med KISS riktig, så trenger man ikke å ha alle symptomene. Men du ramser jo opp hele 4 punkter som du mener stemmer. Var jeg deg ville jeg be dem på helsestasjonen hjelpe deg med en henvisning til fysio som har opplæring i å behandle KISS. Så i en artikkel fra Foreldre & Barn at det i så fall ikke skal mange behandlingene til at barnet endrer seg totalt. Jenta i artikkelen jeg leste kunne krabbe allerede etter en behandling (hun var fire år men det motoriske lå mange år etter). Denne jenta tålte ikke at søskene ville leke med henne - da begynte hun å gråte med en gang. Overfølsomhet overfor andres berøring er altså et av symptomene. Kanskje det er det gutten din har? Hvem vet. Det er definitivt verdt et forsøk! Stakkars gutten din da! Og dere også selvsagt. Fortell oss hvordan det går fremover da!
Gjest Skrevet 7. september 2008 #6 Skrevet 7. september 2008 Høres normalt ut for meg - de har perioder med fremmedfrykt og seperasjonsangst. Tror du gjør vondt verre ved å sende han bort alene til besteforeldre!
elsker☆deg☆gutten☆min Skrevet 7. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 7. september 2008 spetakkel hvis du leser en gang til hva jeg har skrevet så ser du at han har ikke en periode hvor han har separasjonsangst og fremmedfrykt, det er hele tiden, han har vært slik i 4 mnder, hver dag, hver gang vi er med andre folk! jeg vet at barn har sine faser og perioder, men når det går over så lang tid og det er hele tiden så kan det vel være normalt? eller hva tror du? jeg skal ikke sende han bort til mormor alene igjen, det gjorde vont i mammahjertet, å hvertfall nå når jeg vet at han gråter flere timer i strekk. men dette gjorde vi for lenge siden, før vi skjønte hvor alvorlig dette egentig var...
Gjest Skrevet 7. september 2008 #8 Skrevet 7. september 2008 Helt ærlig så høres det ikke normalt ut for meg. Har du en HS med litt vett i nøtta? Hvis du har det vill jeg ringt å bestilt en time til samtale. Lykke til. Skjønner at det kan være frustrerende.
elsker☆deg☆gutten☆min Skrevet 7. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 7. september 2008 takk leader;) finnes egentlig helsesøstre med noe vett i nøtta? syns di er ett stykke menneske for seg selv jeg, men skal uansett ta kontakt med HS imorgen, å hvis hun ikke tar meg alvorlig så er det vel bare å kontakte lege??!
Gjest Skrevet 7. september 2008 #10 Skrevet 7. september 2008 Ja fastlegen er jo et annet alternativ. Event en kiropraktor med god erfaring med små barn. H*n vil jo fort kunne fastslå om det er låsninger eller ikke. En ting er at babyer kan ha fremmedfrykt, men å gråte flere timer i strekk er ikke normalt hvis de ikke plages med noe.
cammiss Skrevet 7. september 2008 #11 Skrevet 7. september 2008 Ta kontakt med helsesøster- fortell hva som skjer- hvis ikke hun oppfatter det mens dere er der- be ev. om hjemmebesøk. gråter han bare når andre snakker med han- eller er det når det er andre mennesker tilstede. hvis de ikke tar kontakt med han- . - hva hvis du holder han - har han på fanget. Hva med barnefar? Da han var helt liten- gråt han da også... .... stresset du da mye...... stresser du mye når andre er på besøk.. Det virker merkelig at han skulle reagere på andre og noe utenfor seg selv -da han var helt liten- før de engentlig klarer å oppfatte noe rundt seg.... i så fall ville jeg tenkt at det var fordi du ble stresset og han ble stresset av det- og så har det bare blitt en vond cirkel Hvor ammer du? når andre er der- hvis du ammer. Hvem varter opp når dere har besøk- har du prøvd å gi beskjed til de som kommer at de ikke skal snakke til han- el.. prøve å vende han til at det er andre folk i huset.. Det høres veldig merkelig ut!! når begynte det?- ble han født med keisersnitt eller- vaginal fødsel..? jeg ville ha skjekket med fysioterapaut- kiropraktor... Men ta kontakt med helsesøster- be ev om hjemmebesøk uansett- forklar situasjoen skikkelig.. og tenk at de kan hjelpe. noe er ikke riktig og du er sikkert ikke den første som har det slik... kan jo prøve å tenke litt mere sammen med deg- her inne- men kan ikke komme på noe nå. lykke til.. i hvert fall.
linneha Skrevet 7. september 2008 #12 Skrevet 7. september 2008 Hvis jeg var deg ville jeg heller tatt kontakt med lege istede for helsesøster. Og så evt. fått henvisning til barnelege. Er det slik at han ikke bruker ene armen i det hele tatt? Har det vært slik hele tiden? Og hvordan er beinet feilstilt? Ser han mot samme side som armen han ikke (?) bruker? Når han ligger på rygg, ligger han rett? altså ikke i en slags"bananform". Håper dere får hjelp til babyen og at alt ordner seg til slutt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå