nellik-alle gode ting er 3 Skrevet 7. september 2008 #1 Skrevet 7. september 2008 Fikk anbefalt dette av min lege, da jeg plutselig hovna veldig opp nå på tirsdag.. Har hatt +2 i ødem siden uke 24, men først nå jeg hovna skikkelig opp :/ Det vises godt for å si det sånn! Er 34+2 nå. Har ingen erfaring fra dette før... Så derfor lurer jeg på om det er noen som har brukt det?, om det virker?, kjennes det veldig stramt rundt leggen med støttestrømpene på eller..? osv
Mamman til Ovedie Skrevet 7. september 2008 #2 Skrevet 7. september 2008 Jeg brukte det mye da vi var på ferie i sommer og bruker det fremdeles innimellom når jeg vet at jeg skal stå/ gå mye en dag.. Det har hjulpet meg veldig masse. Jeg har ikke sååå mye vann at jeg hovner opp veldig mye men synes det er en annen verden når jeg har brukt strømpene :-) Det som er viktig er at du drar til et apotek/bandagist og får hjelp av fagpersonell der til å finne de rette strømpene for deg. For det finnes MYE forskjellige strømper.. Både etter hvor store føtter du har i utgangspunktet, hvor hoven du bruker å bli og hvorfor du blir hoven. Det kjennes stramt rundt leggen JA.. Men deilig i motsetning til hvor ubehagelig det er å hovne skikkelig opp c¨,) Anbefaler på det sterkeste å prøve..
Gjest Skrevet 7. september 2008 #3 Skrevet 7. september 2008 Har sjølv begynt å få litt vatn i kroppen, merkar det på fingrane og på beina og litt leggane. Dei dagane eg tar på meg støttestømper når eg står opp, har eg som regel ingen plager med beina så sant eg bevegar tærne/føtene litt om eg merkar at dei begynner å "dovne" til litt. Har ikkje merka noko stramming, men så har eg jo tatt på støttestrømpene før det har samla seg noko serleg vatn og slik (kun litt vanskeleg å ta dei på). Men har hendt seg at eg klør på leggane når eg tar dei av meg om kveldane, då hjelper det å ha fuktigheitskrem ståande, slik at ein kan smørre seg inn;) Håpar det fungerar for deg:)
Herkules Skrevet 7. september 2008 #4 Skrevet 7. september 2008 Jeg må bruke støttestrømper hver dag jeg. Måtte vrenge dem av forrige dagen fordi jeg fikk ekstrem kløe over hele kroppen. Da måtte jeg bare gå hjem fra jobb. Det er ikke så ekstremt hovent, men jeg kjenner det presser og brenner i bena mine når jeg ikke har dem på. Ødlegger vevet og sprenger blodkar så ja her har jeg strømpene på helt itl jeg legger meg Jeg kjøper faktisk de som er på apoteket jeg i str som passer skostørrelsen, men jeg har også kjøpt en gang etter mål rundt leggen Bruker strømpene når jeg flyr selv om jeg ikke er gravid også
nellik-alle gode ting er 3 Skrevet 8. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. september 2008 Takk for svar! ) Skal stikke å kjøpe da. Men har et lite problem - leggen min er større en det skostørrelsen min (37) tilsvarer.. Tro om jeg finner noen som passer meg da? Støvletter må jeg feks. ha utblokka eller spesialsydd.
Mamman til Ovedie Skrevet 8. september 2008 #6 Skrevet 8. september 2008 Bare snakk med de på apoteket.. Det finnes strømper som er tilpasset skostørrelse.. Men det er nok viktigere for deg å få de som er tilpasset omkretsen rundt leggen :-) De måler oomkrets for deg på apoteket og finner riktig størrelse :-)
Gil Skrevet 8. september 2008 #7 Skrevet 8. september 2008 Tror ikke det skal være noe problem. Jeg blir lett varm på føttenen og valgte derfor å kjøpe en uten tå...da har jo ikke str på foten så mye å si. Er veldig deilig og avlastende på dager hvor man er mye hoven. Har faktisk hørt fra en kollega (fysioterapeut) at man bør bruke strømpene hver dag under hele svangerskapet og i 3 mnd etter man har født. Jeg er ikke så flink, men bruker det de verste dagene.
temine Skrevet 8. september 2008 #8 Skrevet 8. september 2008 Jeg kjøpte gjennom jobb og gjennom en bandagist, da fikk jeg slike som går helt opp over lårene, forebygger åreknuter og hevelse over leggen. På apoteket her hadde de bare slike som gikk opp til kneet. Brukte slike tynne i sommer, men nå begynner det å bli føreforhold for de over lårene og;)
Herkules Skrevet 8. september 2008 #9 Skrevet 8. september 2008 Kreps Jeg har også kraftige legger som jeg ikke får støvletter til, det har ikke skapt noe problem i forhold til skostørrelse det altså. jeg har på støyups typen nå men de sklir litt ned noen ganger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå