fru lykkelig Skrevet 7. september 2008 #1 Skrevet 7. september 2008 Er det noen spesiell grunn til å velge det ene over det andre? Eller er det bare smak og behag? Hva skal dere bruke?
Gjest Skrevet 7. september 2008 #2 Skrevet 7. september 2008 Smak og behag tenker jeg. Brukt silikon smokker til mine og kommer til å fortsette med det! Synes lateks smokkene blir så ekle og sprø... mens silikon holder seg lik til det er på tide å bytte ut.
ragnhild83 Skrevet 7. september 2008 #3 Skrevet 7. september 2008 jeg har tenkt å bruke NUK-smukker...fått anbefalt disse
ChellBell - har født! Skrevet 7. september 2008 #4 Skrevet 7. september 2008 Jeg har handlet inn mange NUK smokker i silikon for nyfødte. De er kjempebra!
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 7. september 2008 #5 Skrevet 7. september 2008 Bruker runde silikonsmokker med navn på fra navnesutten.dk til han på 1. Minien her har ikke villet hatt noen andre... Nestemann skal jeg også kjøpe sånne smokker til.
Tulte, 07,08,mai 11,Fødeklar Skrevet 7. september 2008 #6 Skrevet 7. september 2008 Vi har brukt silikon bevisst. Er en liten fare for å utvikle lateksallergi ved bruk av lateks. Silikon skal visst nok være lettere å bite av - men skal ikke være noen fare så lenge en skifter de ut regelmessig. Dattera vår bruker kun ved søvn så blir nok ikke så mye biting på den som de som bruker mye når de er våkne.
mamma til 2... Skrevet 7. september 2008 #7 Skrevet 7. september 2008 prøvde alt, men tulla ville bare ha NUK sutter
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 7. september 2008 #8 Skrevet 7. september 2008 Jeg har latexallergi, og kommer derfor til å bruke silikonsmokker til snuppa. Både for at jeg da slipper å være borti det og fordi jeg ikke vil fremprovosere noen allergi hos henne (hun er sikkert ekstra utsatt siden jeg har det...) Det er sant som det er sagt over her at jo mer man er borti latex, jo større fare er det for at man utvikler allergi for det. Er visst ganske sterke allergener i naturlatex. Og det er en rimelig kjip allergi å ha-det er jo latex i alt om dagen. Ballonger, gummihansker, usedvanlig mye sykehusutstyr, madrasser, maling, til og med møbler og parkett lages av treverket... Men bortsett fra allergi så er det nok smak og behag som teller.
Maya:-) Skrevet 8. september 2008 #9 Skrevet 8. september 2008 Jeg tenker å teste ut Ortodent og se om den faller i smak hos vesla. Den skal hindre kryssbitt og er av silikon. Dersom valg av smokk kan hindre eller minske behov for tannregulering senere så gjør det ikke meg noe om de koster litt mer. Jeg skal nå i alle fall teste det ut, liker hun de ikke så skal jeg ikke presse de på henne da.
oktoberflaks Skrevet 8. september 2008 #10 Skrevet 8. september 2008 Jeg skal bruke Trøst-smokken. Er i naturlatex og eneste som er garantert fri for giftstoffet Bispenol-A.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå