Gjest Skrevet 7. september 2008 #1 Skrevet 7. september 2008 Hun har nettopp kjøpt seg hund og jeg tror hun har misforstått opplegget med å "gå tur med hunden" Man skal jo ikke bære hunden når man går tur med den da! La nå hunden få bruke beina sine og springe litt når den først er ute
Anita&lillemann Skrevet 7. september 2008 #2 Skrevet 7. september 2008 hehe, hva gjør hun hvis den plutselig må tisse? Hehe ser det for meg! Hvordan skal den få til å gå på do??
Gjest Skrevet 7. september 2008 #3 Skrevet 7. september 2008 Hun bærer han vel bort på gresset da. Men stakkars hunden får jo aldri lov å gå ned trappa selv. Da bærer hun han.
MiLady Skrevet 7. september 2008 #4 Skrevet 7. september 2008 Hvis hunden er valp og ca 8-9 uke gammel, så skal man kun gå tur rundt huset, ikke lenger, eller et pite lite stykke. Er noe med at man ikke skal feilbelaste skjelletet, muskalturet, eller noe slikt. Og så skal man øke gradvis...
MiLady Skrevet 7. september 2008 #5 Skrevet 7. september 2008 valper skal hverken gå opp eller ned trappende...
Gjest Skrevet 7. september 2008 #6 Skrevet 7. september 2008 Men han er jo 6 mnd gammel! Da bør han jo uansett få lov å gå de 4 trinnene som utgjør trappa her
Anita&lillemann Skrevet 7. september 2008 #7 Skrevet 7. september 2008 Valper skal kun gå ned fra en høyde hvis den klarer å gå opp samme høyden har jeg hørt! Pga av at den ikke skal få belastningskader på hoftene osv! Ikke hoppe ned fra sofaen før den klarer å hoppe opp i sofaen! Ihvertfall den regelen vi hadde på vår hund når den var valp!
Gjest Skrevet 7. september 2008 #8 Skrevet 7. september 2008 Men når han er 6 mnd gammel må han da kunne gå trapp. Og ikke minst faktisk få lov til å gå selv når de er ute!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå