MiLady Skrevet 7. september 2008 #1 Skrevet 7. september 2008 Himmel for en blid tlf samtale jeg hadde med legevakta i går natt. Jeg ringte pga av blodtykket mitt.. (jeg har fått låne BL apparat til mamma) Første målinga jeg hadde var i midtnatt og da var det på 156/91 og jeg tenkte himmel det var høyt, får måle igjen om ca 10 min når jeg får slappe av litt.. Målte da ti min etter og da var det 129/93. Tenkte at undertykket var jo da litt høyt, måle om en halv time... Ja da var det 135/96. Da fant jeg ut at jeg må ringe til legevakta for å spørre.. Hadde jo hodepine også, så jeg var jo litt bekymret for svangerskapsforgiftning. Men i den andre enden fikk jeg.. hva er du bekymret for?, jeg svarte svangerskapsforgiftning, Han i den andre enden: hvis du ikke er virkelig dårlig, og høy tempratur så er det ikke falig... Jeg ble helt satt ut etter den tlf-samtalen. JEg blir i allefall ikke å ringe legevakta før æ e døden nær, og kommer de med at hvorfor æ ikke ringte før så blir æ å si: Jammen har jo ringt før og han sa at det ikke var falig... Hadde denne sykepleieren eller den ansatte i den andre enden beroliget meg om at legg deg nå bare ned og slapp av, mål trykket i morra, og har det ikke skjedd noe forandringer så ring tilbake. Men neida, var ikke et eneste beroligenede ord.. Sorry hvis det ble litt dialekt inni her, men e bare litt små sinna, sikkert bare hormoner som er ute å går
hanna06+en til i feb 09:) Skrevet 7. september 2008 #2 Skrevet 7. september 2008 hei hei. forstår du blir sinna når du ringer å får slike svar. men du må ringe rett til føden når det dreier seg om svangerskap. det har i hvertfall jeg blitt anbefalt. gjorde det i mitt forrige svangerskap når jeg ogs¨å var redd for svangerskapsforgifting da ble jeg tatt rett inn til kontroll på føden og lagt inn for nærmere undersøkelse dagen etter pga blodtrykket å slik lå i fare sonen. så om det ikke blir bedre hadde jeg ringt føden hadde jeg vært deg. jeg ringer i hvertfall ikke legevakta nå under svangerskapet er ille nok når jeg må ringe om andre ting ditt. hater legevakta.
MiLady Skrevet 7. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. september 2008 Det var bare det at jeg ikke har fått noe informasjon hvor jeg kan ringe hen og spesielt kl 01 på natta, så da ble det jo til legevakta, men kom jo i ettertid at jeg kunne jo ha spurt om å få snakke med jordmor, men da hadde jeg lagt på. La meg på sofan og hvilte litt før jeg målte igjen og det virket som det har gått ned, men blir å passe ekstra på. Og er jeg det miste usikker så blir jeg å ringe for å snakke med jordmor. Skal foresten til jordmor nu på tirsdagen, så kanskje jeg greier meg til da, så fremst ikke BL stiger alt for høyt
hanna06+en til i feb 09:) Skrevet 7. september 2008 #4 Skrevet 7. september 2008 nå vet ikke jeg hvor langt du er på vei. men når jeg var rundt halvveis sist så skrev jordmor kn til føden på helsekortet mitt og fikk beskjed om å ringe ditt om jeg lurte på noe.er jo også ditt vi må ringe når fødselen starter så greit å ha det nr. så slipper du å komme innom legevakta i det heletatt.
MiLady Skrevet 7. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. september 2008 Jeg er snart på min 23 uke, og skal vel få mobnr til jordmora her i distriktet. Har ikke vært til ho før, men det er vel ho jeg blir å bruke frem til fødselen. Og jeg blir lagt inn når de ser om fostret har nådd sine mål.. Har fått forståelsen for at de blir å sette i gang fødselen min hvis fostret nærmer seg 4,5 til 5 kg. Men har liksom ikke fått snakket med fødsellegene om dette enda. Har diabetes.
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 7. september 2008 #6 Skrevet 7. september 2008 Du ringer føden neste gang. Legevakten har ikke peiling på ting ifht føden. Jm sitt mob nr er vel til å bruke på dagtid,ikke midt på natta når en lurer på noe vel..?? Ring føden du,så vet du at du ikke vekker noen. Alltid noen som kan svare deg der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå