Anonym bruker Skrevet 7. september 2008 #1 Skrevet 7. september 2008 Jeg er godt over 20, og har god jobb, men mangler utdanning. Har 3 år på vgs, og har studiekomp. Ser at dere diskuterer utdanning, lønn osv. Kanskje noen av dere vet dette? Har tenkt veldig på helsesekretær (det er ikke i nærheten av det jeg gjør nå), men vet ikke hvor skal jeg begynne. Jeg googler og googler, men som alltid så er det så uendelig mye å velge i... Skal jeg tilbake på skolebenken? Eller bare via nett? Om jeg velger via nett, ender en opp med samme papirene som om en begynner på universitetet? Hva er vanskeligest? Mest tidkrevende? Dyrest? Uten å ha satt meg veldig inn i det, så tror jeg at via nettet kunne passet meg, men da er det store spørsmålet. Hvor? Nki? Opkintituttet? Hjelp meg noen? :-)
Anonym bruker Skrevet 7. september 2008 #3 Skrevet 7. september 2008 Bor du i en stor by? Den der utdanningshuset tror jeg tilbyr en god helsesekretærutdanning..
Anonym bruker Skrevet 7. september 2008 #4 Skrevet 7. september 2008 Reformulerer: de har medisinsk sekretær. Helsesekretær er vel på vgs, og den er litt bedre tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2008 #5 Skrevet 7. september 2008 Ja, Utdanningshuset er notert som et alternativ. Takk :-) Noen fler?
Anonym bruker Skrevet 7. september 2008 #6 Skrevet 7. september 2008 Ja, så at det het Medisinsk sekretær. Skal inn å lese litt om det nå...
Lykke X 4 Skrevet 7. september 2008 #7 Skrevet 7. september 2008 Om du skal bli helsesekretær kan du jo ta det på nett Men du får jo ikke like høy utdanning som fra høgskole universitet (om det betyr noe), fordi det er en vgs utdanning. Det er nok ikke en så veldig god lønn, men ok. Flott jobb på dagtid hvor man gjerne jobber på legekontor (tar prøver av pasienter, papirarbeid osv) eller på sykehus som postsekretær el. Tar du en høgskole/universitetsutdanning på nett, får man de samme papirene ved fullført studie som om du har fysisk vært på skolen. Men nettstudiene krever nok litt mer selvdisiplin. Du får det dekt av lånekassen om studiet er godkjent av lånekassen og utgjør mer enn 30 studiepoeng. Skal selv ta et studie hos NKI snart.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2008 #8 Skrevet 7. september 2008 Du må jo tenke over om du kan begynne å studere igjen med tanke på penger, vanskelig å ha fulltidsjobb og studerer (obligatorisk undervisning). Eller studere via nett. Og stipend og lån er ikke i nærheten av en 100% stilling. Jeg kan enda ikke studere pga penger.... kjipt, når man egentlig har funne ut hva man vil!
Anonym bruker Skrevet 7. september 2008 #9 Skrevet 7. september 2008 Takk for svar til deg som signerte med nick. (Husker det ikke i farten) Og til NN 20:25; jeg har litt motsatt problem. Jeg er så heldig at jeg sitter greit i det hva penger angår, men frem til nå nettopp har jeg ikke hatt den minste småpeiling på hva jeg ville bli. Men tror kanskje at Helsesekretær kunne vært noe for meg?! Takk igjen til de som gidder svare :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå