Gå til innhold

Plutselig hevelse i hendene... noen andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen dager siden fikk jeg plutselig kjempe hovne hender og fingre. De ble nesten ugjenkjennelige og stive og har vært sånn siden.

Er det normalt å plutselig få ødem nå mot slutten?

Jeg har ikke spist noe annen mat (saltholdig) enn ellers, ikke drukket mindre vann - og varmt er det jo i hvertfall ikke ute for tiden!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er plaga med det samme...har vært slik i noen uker nå.

Det er ikke uvanlig! Jeg mister helt følelsen i hendene om natta og det prikker/gjør vondt...Ikke så gøy akkurat!

Skrevet

jeg har hatt det som du sier siden sommeren, men verre nå mot slutten. ringene måtte bort for lenge siden og det gjør veldig vondt om natten, når jeg våkner er det vondt i alle ledd og jeg får ikke bøyd fingrene skikkelig!

jeg håper bare det går helt bort etter at lillegutt kommer til verden:-)

Skrevet

hehe, akkurat slik har jeg også det :P Ringene som før passet på ringefingeren passer ikke èn gang lillefingeren nå!!! Jeg måtte le da jeg så pølsefingrene mine første gang jeg...! ;) Og er nesten så jeg ikke får på meg de største skoene (tursko) som jeg før kunne ha lester i lengre.. Annsiktet er pløsete og nesen breiere :P Nei uff, hehe, ser ikke ut!! Vondt er det også, det stikker og er vanskelig å ta rundt ting. Leddene verker som verst om morningen!

Dette kom plutselig på tirsdag og har siden da vært stabilt. Dro til legen med urinprøve når jeg oppdaget det, men heldigvis ingen protein i urin så langt.. Blodtrykket mitt er småhøyt fra før, og jeg har lagt på +2 i ødem siden uke 24. Så nå vil de ha meg til kontroll en gang i uka fremover... Er 34+2 nå.

Skrevet

Da hørtes det ut som en ganske vanlig ting og noe jeg ikke er alene om! Det kom så plutselig så jeg begynte å lure hva det var for noe..

Jeg får bare holde ut de siste ukene ;)

Lykke til videre dere også med hovne hender og ben! Snart er det heldigvis over!

Skrevet

Fikk det slik selv for en uke siden og merket først når jeg skulle ta av meg sokkene her om dagen og de hadde laget det værste krateret på leggen. Bruker kun sokker når jeg må ut, så jeg har ikke lagt merke til det før nå. Fingrene er som tjukkpølser om morningen og vonde å bøye, men det går seg til litt utover dagen. Har lagt på meg 3 kg de siste 2 ukene så jeg regner med at det er mye vann. Jeg merker at kroppen forandrer seg nå på slutten ja . Mye vann og vondt i bekkenet og sover skikkelig dårlig om natten. Heldigvis har halsbrannen gitt seg, det skyldes vel at magen har sunket tenker jeg. Føder jeg 14 dager før tiden denne gangen også så har jeg bare 14 dager igjen - heldigvis. Med flaksen min så går jeg vel 14 dager over vel. Jeg er spendt på hva jordmor sier og prøvene mine viser når jeg skal dit på tirsdag.

Skrevet

Jeg og fikk det over natten for et par dager siden. Så meg selv i speilet på morgenen og skvatt nesten...pløsete rundt øynene, bredere nese og større lepper (ikke at det har så mye og si da..hehe). Kjenner at dobbelthaka er kommet, og beina og hendene er som tømmerstokker! Samboeren min har vært borte i en uke nå, så han merker helt sikkert forskjell på meg fra sist han så meg..hehe:)

Har vært ganske lita og tynn bortsett fra magen fram til nå, men nå synes jeg at jeg ser ut som en stor "klump" rett og slett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...