To + en? Skrevet 7. september 2008 #1 Skrevet 7. september 2008 Hei Er 7 uker på vei med mitt andre barn og lurer på om det er flere her inne i samme situasjon (noe det helt sikkert er, hehe)? Hvordan har deres svangerskap vært til nå? Anderledes enn sist? Må si jeg synes det er veldig anderledes siden sist. Føler meg nesten ikke gravid. Sist var jeg kvalm fra uke 6. Nå har jeg bare vært litt småkvalm en sjelden gang. Har endel murring nederst i magen og litt ømme bryster, men ellers inget. Merker jeg ikke slapper helt av før jeg har vært hos legen og sett hjerte slå. Skal dit neste uke. Klarte alikevel ikke vente da vi sist kunne se hjertet i uke 6. Dro derfor til privat UL denne uken, men de så bare fostersekk og minifoster, ikke noe hjertelyd enda. Skulle hørt på helsesøsteren til min gyn. Hun sa det var lurt å vente et par uker da man ikke alltid så hjertet slå så tidlig. Så nå bekymrer jeg meg for det også og må å vente i 1,5 uker til. :-)
Kæmma og trultene Skrevet 7. september 2008 #2 Skrevet 7. september 2008 Hei! Jeg er 6 uker på vei med nr to! Og har det på samme måte - kjenner meg egentlg ikke gravid, annet enn litt smerter av og til og ømme bryster... Ringte legen men han sa jeg ikke trengte kommefør uke 10 - det er leenge å vente på å høre hjertet! Hatt en SA før og merker vel at jeg kjenner litt ekstra etter... Men så langt alt vel, og jeg er ganske så oppalgt, men litt sliten og uggen om kveldene bare....
manina♥♂ ♀ ♂♥ Skrevet 7. september 2008 #3 Skrevet 7. september 2008 9+1 med nr 2, likt svangerskap frem til nå, akkuratt begynnt å være kvalm+kaste opp om morgenen nå,kvalm og svimmel jevnt over hele dagen. Men merker at jeg blir mye mye fortere sliten nå,men det er sikkert for at junior krever jo en del+jobb+kaste opp,ikke så rart det tar på skal på første legekontr i uke 12,gleder meg! hvor gammel er deres første? og hvilket kjønn? Har en sønn på 13mnd.
Here we go again Skrevet 7. september 2008 #4 Skrevet 7. september 2008 Jeg er bare 4+3 med nr. 2. Jeg føler meg litt uggen av og til, men ikke så ille enda. Føler ikke nødvindigvis at jeg er så gravid, annet enn at jeg har fått cravings på lakris. Dette hadde jeg da jeg gikk gravid med førstemann oxo. Gleder meg til å komme igang med kontroller.
BabyBlue Skrevet 7. september 2008 #5 Skrevet 7. september 2008 Jeg har en sønn på 3 1/2 og er 4 uker på vei med nr 2 Sist hadde jeg ømme bryster og var utrolig trøtt på morgenen, reagerte masse på lukt. Nå har jeg ømme bryster å er trøtt kjempetrøtt på kvelden, sambo syns nok det er litt kjedelig når jeg alltid sovner under en film å må bæres i seng hehe Blir spennende å se etterhvert, jeg håper for all del at bekkenløsningen ikke blir så ille denne gangen.
SuperSizeMe Skrevet 7. september 2008 #6 Skrevet 7. september 2008 Er annengangs :-) Har en på 6 år fra før, så det er en lenge etterlengtet spire i magen etter to sa. Har det litt annerledes enn sist. Er trøttere, og har vært en del kvalmere også. Men reagerer på lukter og har dilla på melk som sist gang! Har i tillegg litt blødninger denne gang, men har sett hjertet slå ved to anledninger, så vi krysser fingrene (og bena...) for at dette skal gå bra! Magen er dessuten begynt å bli vanskelig å skjule, noe som ikke trengtes å tenke på før i fjerde måned sist... Er nå 10 + 1, og håper på å holde hemmeligheten et par uker til, om ikke magen avslører meg :-)
Silje og Vaniljebollene Skrevet 7. september 2008 #7 Skrevet 7. september 2008 Er 9 uker på vei med andremann. Kjenner at alt er ulikt til nå, jeg er kvalm, har ekstreme luftsmerter og mye vondt i hodet. Og jeg er mindre stresset, har mer tro på at det skal gå bra osv. Vi tipper på gutt denne gangen, siden alt er så forskjellig.
Kæmma og trultene Skrevet 7. september 2008 #8 Skrevet 7. september 2008 Første jenta er 2 år 4 mnd nå. Den gangen var jeg dårlig fra dag 1 og sjukmeldt første måneden pga kvalmen og trøtt. Denne gangen merker jeg ingenting - enda... Så vi tipper dette er en gutt. Håper jeg slipper unna kvalmen denne gangen da...
Evsu Skrevet 7. september 2008 #9 Skrevet 7. september 2008 Jeg har ei på 17 mnd og er i 6. uke nå. Sist var jeg så dårlig, lavt blodtrykk og svangerskapskvalme til uke 20. Krysser virkelig fingrene for et lettere svangerskap denne gangen. Blir fælt hvis jeg blir like dårlig siden jeg har ei som trenger meg nå. Skal til legen om 3 uker.
Knotten & lille persille Skrevet 7. september 2008 #10 Skrevet 7. september 2008 Er 9+3 med nr. 2. Gutten min har rukket å bli 6 år så jeg husker ikke altfor mye fra forrige sv.skap annet enn at jeg var kjempemye dårlig og tilbrakte mye tid på sykehuset. Nå er jeg allerede sykmeldt pga bekkenløsning og risikosvangerskap. Tror dette kan bli et laaangt av.skap som sist.
Jippi!! Gullspire i magen:-) Skrevet 7. september 2008 #11 Skrevet 7. september 2008 Hei! Jeg har ei tulle på 2 år og 3 mnd, og venter nr 2 den 12. mai i følge en bok jeg har her:-) Skal til legen i morgen, så det blir spennende. Er bare 4+5 på vei, så det er vel ikke så mye som skjer men...spennende lell! Må begynne med noen sprøyter, derfor må jeg dit så tidlig:-) Eneste forskjellen nå, er at jeg denne gangen fikk litt halsbrann en ukes tid før jeg fant ut at jeg var gravid. Har aldri det liksom!! Bare de siste 2 ukene med førstemann:-)
To + en? Skrevet 7. september 2008 Forfatter #12 Skrevet 7. september 2008 Så godt å høre at det er flere av oss der ute. Blir litt beroliget av slik. Har selv en gutt som er 2 i oktober. :-)
to_tette? Skrevet 7. september 2008 #13 Skrevet 7. september 2008 hei, er 6 uker på vei med nr 2, har ei tulle på 14 mnd fra før. har mindre symptomer enn forrige gang foreløbig synes jeg, har bare vært litt småkvalm av og til, og trøtt denne gangen skal jeg bestille tidlig ultralyd, orker ikke å gå og være så bekymret som jeg var sist! jeg skal prøve å vente til uke 10 da er jo alle organer utviklet og
Ulle-m-Gullet-&-et-frø Skrevet 8. september 2008 #14 Skrevet 8. september 2008 Hei er 5+5 idag og vi venter vårt andre barn. Har ei på snart 5 år. Foreløbig er denne graviditeten veldig anderledes enn første. Jeg lurer på når vi skal fortelle vår datter at hun skal bli storesøster for første gang Når skal dere fortelle??
*rbte* Skrevet 8. september 2008 #15 Skrevet 8. september 2008 Venter nr to. Har en datter på snart 1- år, og er 11+3 uker på vei med nr to. Sa det til besteforeldrene når vi fant det ut. Ca. uke 6. de fleste vet det nå. gleder oss!
Mumsemams har født :) Skrevet 8. september 2008 #16 Skrevet 8. september 2008 Hei! Er 6+4 på vei idag, nummer 1 er 4 år og det er en etterlengtet nummer 2 som er på gang i magen min nå Har blitt sykemeldt i dag pga en del blødninger, men krysser fingrer og bein og håper alt går bra. Testen var ihvertfall VELDIG positiv hos legen i dag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå