Gå til innhold

Når barna er forkjølet, holder dere dem inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis barnet hoster og hoster, men er ellers i fin form, ingen feber og leker og løper rundt inne, holder dere dem innendørs? Eller lar dere dem leke ute? Hjelper det egentlig å holde dem inne? Blir man fortere frisk?

Syns dette er veldig vanskelig. Stesønnen min er i fin form, men hoster veldig. Han har vært på skolen hele forrige uke, og da er de jo selvfølgelig ute og leker. Men han kler ikke ordentlig på seg, og det er ingen som passer på der heller. Han blir ikke akkurat frisk av å løpe rundt i t-skjorte ute når det regner. Hvordan gjør dere det når barna er forkjølet? Hvis man skal kunne ha kontroll på hva de gjør og hva de kler på seg, så må man jo holde dem hjemme fra skolen da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

jeg har en gutt på 16mnd, så blir jo litt anderledes men sender jo han i barnehagen selv om han hoster og snørrer litt. og der er de jo ute og leker. Der er det jo noen som passer på at han er godt kledd.

Iallefall så tenker jeg at så lenge han er i form må han få frisk luft så lenge han er tørr og varm

Skrevet

Men når det gjelder en 6-åring som ikke skjønner og husker at han skal ta på seg genser, jakke, gummistøvler, regntøy etc, så er det litt verre. Mannen min hadde sagt ifra på SFO at gutten måtte ha på seg genser når han var ute, for han var forkjølet. Da da damen på SFO: "Ja, men det har jo vært så varmt ute i dag." Jeg syns IKKE det har vært varmt her hos oss de siste dagene. Temperaturen er lav, selv om det er sol, og da blir man ikke friskere av å bare ha på seg t-skjorte ute. Nei, jeg aner ikke hva vi skal gjøre med dette. Det er jo oss voksne det til slutt går utover. Vi må være hjemme fra jobb når barnet får feber og blir sengeliggende. Og sånn som jeg og mannen min har det om dagen, så er det ingen av oss som egentlig kan bli hjemme fra jobb. Hva gjør man da? Ikke lett å få tak i barnevakt i ukedagene på dagtid heller. Og biomor er høygravid og venter barn om veldig kort tid.

Skrevet

Prøv å snakk me de på skolen at d er viktig at han har på seg klær når han går ut! Jobber selv på skole/SFO og det burde bli fulgt opp!

Men så lenge han ikke har feber eller har dårlig allmenntilstand hadde jeg sendt han ut jeg!

Tror at friskluft ikke kan gjøre noe skade så lenge en er kledd for det!

Skrevet

Hadde sendt ham ut, men ikke latt han være så veldig lenge ute. Barna tar seg litt mer ut når de er ute å leker i friluft, føler jeg (mer fysisk aktive). Og da kan det være at kroppen bruker lengre tid på å komme seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...