Gå til innhold

Bare jeg som ikke aner hva timelønnen er?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke peiling på hva jeg har i timen og vet ikke engang helt hvordan jeg skal regne dette ut... ;-) Føler alle har full oversikt her, men det er kanskje noe med hvilke yrke man har? Jeg er lærer så vi operer ikke med timelønn, men med årslønn/månedslønn. Hvordan regner man egentlig ut timelønnen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet hva jeg har i månedslønn jeg :) Det er det viktigste. Da vet jeg hvor mye jeg har å rutte med hver måned :)

Skrevet

valingvis jobber man 150 timer i mnd. hvis du har 30000 brutto i mnd, del det på 150 timer- og du får timelønnen.

opererer ikke med timelønn hos oss heller, årslønn/mndlønn. vanlig det.

Skrevet

Du tar årslønnen din (la oss si 300 000) og deler på 1950 timer.

Da har du 153,8 kr timen.

Skrevet

Takk :-)

Da har jeg... *regne etter*... ca 184 kr timen da. Artig å vite :-)

Skrevet

Glemte å si at det er ved 100% stilling 1950 timer gjelder.

Ellers så må man regne seg fram selv til antall timer i året.

Skrevet

Jeg vet heller ikke helt nøyaktig hva jeg har i timelønn. Vet årslønnen og månedslønnen :)

Så det har nok å gjøre med hvilket yrke man har og om man har fastsatt lønn etter avtale, eller om man får lønn etter tariff.

Skrevet

Jeg sjekket det på forbundets sider, jobber innen bank og finans så vi har litt rar årslønn for det er 1+1/2 mndslønn i des, samt forskjellig ant timer sommertid/ vintertid... Så i utg.pkt hadde ikke jeg kunnet regne meg frem til timelønnen:) Du vet kanskje hvilket lønnstrinn du har, så sjekker du det med lønnstabellen.

Skrevet

191 kroner (reknet ut ifra årslønn/1950 timer)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...