Honningmelon Skrevet 7. september 2008 #1 Skrevet 7. september 2008 Jenta mi på 22 mnd har vært matlei lenge nå. Må liksom lokke og lure for å få i henne en halv brødskive til frokost. Til lunsj vil hun ikke ha noe særlig. Går ofte bare ned en halv banan og en yoghurt. Hender hun spiser godt til middag hvis vi har noe hun liker godt. Ellers er ofte både frokost, lunsj og kvelds lite populært. Så, hva gjør dere med slike vrangpeiser?
Gjest Skrevet 7. september 2008 #2 Skrevet 7. september 2008 Jeg gjør ingenting, det går jo over etterhvert. Ingen friske barn sulter ihjel.
Honningmelon Skrevet 7. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. september 2008 Ja, det går jo sikkert over. Men, om hun bare spiser 4 biter med brød i løpet av 6 timer, så er det greit? Er ikke redd hun skal sulte i hjel akkurat, men at hun skal få i seg for lite næring :-)
Gjest Skrevet 7. september 2008 #4 Skrevet 7. september 2008 Det går i bølger, så så lenge hun drikker ok er det ikke noe å bekymre seg så veldig for, ei heller så mye å få gjort. Sørg for å ikke stresse med måltidene, og lag det koselig og hyggelig rundt bordet. Vil hun ikke ha, neivel, da venter du til neste måltid med å tilby noe igjen. Ikke la henne få bestemme når og hva hun skal spise. Det gjør man til måltidene og maten er den som blir tilbudt der og da.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 7. september 2008 #5 Skrevet 7. september 2008 jeg lar min bare være om han ikke vil spise noe serlig. i perioder er jeg også sånn at jeg ikke orker så mye. vi vet jo ikke hvorfor han ikke vil ha mer, så det er jo greit og la han styre det selv. men når er min normal størelse, hadde han vært tynn så hadde jeg beskymret meg mer
Honningmelon Skrevet 7. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 7. september 2008 Hun er nok ganske normal i størrelsen. Men, jeg syns hun har blitt bittelitt tynnere jeg da, men det kan jo være innbildning ettersom jeg ser hun spiser så lite :-) Hun får kun det som blir servert som vi andre spiser, og får heller ikke noe i mellom før neste måltid. Syns liksom hun har vært sånn så lenge jeg da. Men, hun er nå aktiv og blid, så ser ikke ut som om hun tar skade av det.
Gjest Skrevet 7. september 2008 #7 Skrevet 7. september 2008 Kanskje bytte ut skiva med noe annet? Er jo begrenset hvor spennede en skive med et eller annet er, til og med for voksne? Hva med: Pastasalat med grov pasta (kan fint lages opp for noen dager) Eggerøre med røykalax Havregrøt Armeriddere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå