mammaentilfilipemanuelFØDT:) Skrevet 7. september 2008 #1 Skrevet 7. september 2008 Hadde termin den 2/2,men på ul på fredag ble den flyttet til den 29/1. Dette er datoen pappaen min døde,og to dager før hadde han bursdag. Føler at det kansje er en mening med dette da jeg venter en gutt... Har på en måte litt lyst til å kalle han opp etter morfaren sin,men syns ikke så mye om navnet,er ikke så fryktelig søtt at det gjør noe...Arne. Broren til mannen min heter Are,så det utgår. Tenker litt på Aron... Liker i utgangspunktet Tobias,Theodor,Emmanuel,Fabian osv... Jeg er veldig lik pappa,tenk om sønnen min blir lik han? Det hadde jo vært veldig gøy:) Hva syns dere,er jeg vel overtroisk? Eller er det en mening med dette? Noen bra forslag til navn? Liker egentlig å ha to navn da alle i begge våre familier har det.
birrisj05.02.09 Skrevet 7. september 2008 #2 Skrevet 7. september 2008 Går jo an å finne et navn på A? Det er jo å kalle opp det også, om det ikke er akkurat samme navnet. Og er jo ikke sikkert gutten kommer akkurat på dagen, men det hadde jo vært spesielt..
tullla Skrevet 7. september 2008 #3 Skrevet 7. september 2008 Synes Arne er fint jeg! Og ikke er det såå likt Are heller!
Viktoria :) Skrevet 7. september 2008 #4 Skrevet 7. september 2008 Veldig liten sjangs, tror det bare er 6%, for å føde på termindatoen! Hva med dobbeltnavn? Ha Arne som mellomnavn, f.eks?
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 7. september 2008 #5 Skrevet 7. september 2008 Synes Arne er et veldig fint navn jeg:=) Det er jo også et fint navn å sette sammen med andre navn..... Jeg har litt lyst til å kalle opp veslegutten som kommer nå etter min farfar som het Lars....ikke det navnet som nødvendigvis er mest "trendy" eller 10 på topp akkurat nå, men jeg liker det. ;=)
alvilde Skrevet 7. september 2008 #6 Skrevet 7. september 2008 hva med arne theodor, så kan dere jo bare bruke theodor til vanlig. det er jo kjempe fint
Julekule08 Skrevet 7. september 2008 #7 Skrevet 7. september 2008 Vi er faktsk i samme situasjon. Har termin 23.12, og svigerfar døde i en ulykke 23.12 for to år siden. Veldig rart å ha termin den dagen, og vi har bestemt oss for å holde det hemmelig for svigermor. Vi venter en jente så oppkalling er ikke aktuelt. Før vi visste kjønn snakket vi litt om å kalle opp etter han, men det var egentlig ikke et navn vi ønsket å bruke, så vi ble enige at det var litt feil å kalle opp når det var et navn vi egentlig ikke likte så godt. Vi har også tenkt at dette markerer en ny start og at vi på en måte ikke skal ta med oss det triste fra den dagen videre, selv om vi selvsagt ikke mener at vi skal glemme det eller legge det bak oss.
Mamman til Ovedie Skrevet 7. september 2008 #8 Skrevet 7. september 2008 Skjønnner tanken din.. Arne er ikke det mest spennende navn, enig i det.. Ville ikke brukt det jeg heller. Men om du lager en liten vri, kan det fort bli et pent navn c¨,) Hva med å bruke ARNI ? Det synes jeg er et nydelig navn :-)
Maya_1 Skrevet 7. september 2008 #9 Skrevet 7. september 2008 Fin tanke å kalle han opp, men ikke gjør det hvis ikke du liker navnet. Må nesten finne en variant eller kombinasjon du føler for. Aron liker jeg forøvrig godt selv Jeg er forresten født på samme dag som min bestefar døde, jeg tror ikke det har hatt noe særlig å si for noen. Om det er noen dager før eller etter eller på dagen tror jeg ikke utgjør noen forskjell heller. I ettertid er det vel faktisk bare litt koselig. Det gir en ekstra dybde til tanken om slekten som går videre. Hvis du skjønner hva jeg mener
Mamman til Mia Camilia Skrevet 7. september 2008 #10 Skrevet 7. september 2008 "Når et lys slukkes, tennes det et nytt" Jeg vil tro det er en mening med det. Når min pappa døde, så noen mnd etterpå ble jeg gravid.
Mamma+♥♥♥♥jenter Skrevet 7. september 2008 #11 Skrevet 7. september 2008 Jeg synes Arne er et kjempefint navn! Men dere må like det selv å da..
gutt,gutt,jente(1MA) Skrevet 7. september 2008 #12 Skrevet 7. september 2008 Hei.m Skjønner godt at du har blanda følelser. Min far døde etter lang tids sjukdom da jeg var 6 mnd på vei med nr1. og svigerfar døde tre uker før samme fødselen. De het einar og arne. Ville ikke kalle opp direkte så vi valgte å bruke E og A. Så da ble det Espen Aleksander og Emil Andreas. Andreas er jo ikke helt ulikt Arne. Alle bokstavene er hvertfall der.. Lykke til med navnevalg..
Sølvi77 Skrevet 7. september 2008 #13 Skrevet 7. september 2008 Forstår at Arne kanskje ikke er navnet som står øverst på topp-ti listen, men så er det heller ikke derfor barnet ditt får det navnet? Det er fordi han er oppkalt etter morfar! Tror sønnen din ville bli stolt over å være oppkalt etter bestefaren sin. Jeg personlig synes Arne er et ganske ok navn! Enkelt, tidløst, rent og fint. Det er kjekt når ikke alle gutter heter Markus, Mathias, Andreas, Tobias osv... Jeg fikk på termin, men vet at sannsynligheten er svært liten.Klarer du å snu på det og se at et liv gikk bort den 29, mens et annet kommer? Dessuten så hadde det kanskje vært litt morsomt om han hadde delt navn og fødselsdag som morfar? Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå