Gå til innhold

Flere som har hund som oppfører seg litt rart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hunden min er veldig rar for tiden. Han er pluttselig blitt så kosete og vil opp på fanget, og ser på meg hele tiden. Jeg skjønner ikke hva som skjer, men tenkte på at kanskje han merker at jeg er gravid? Noen som har samme erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min er litt sånn,men nå har hu fått løpetid,så kan jo være det også *ler*

Skrevet

Vi har også hund, men har ikke merket noe på han enda... Lurer på om alle hunder merker noe, eller om det bare er noen???

Skrevet

jeg aner ikke egentlig.....men de merker jo om vi er tirste og slikt da

Skrevet

Har ingen hund, men hadde to katter sist jeg var gravid. De skulle absolutt ligge oppå meg hele tiden, gjerne da oppå magen min... De har alltid vært kosete, men aldr i særlig glad å ligge oppå noen, så ble jo veldig overrasket... De var sånn igjennom hele svangerskapet mitt. Bare kose oppå magen min, hele tiden :) Snodig.... Men når babyen kom, var det slutt på kosen... Hehe. Så tror nok helt klart dyr kan merke sånne ting, at de sanser ting som vi ikke klarer!

Skrevet

Bikkja mi har bestandig vært voldsom av seg, hoppa på meg og lekeslåss og sånt,men nå har han slutta helt, bare koser ved siden av meg,helt forsiktig.

Skrevet

Mange hunder kan lukte celleforandringer i hvertfall. Og med så mange instinkter en hund har så hadde jeg ikke blirr overrasket om den kanskje vet litt mer enn vi vet.

Katten min har også blitt veldig mye roligere og leker ikke så voldsomt med meg lengre...

Skrevet

Hunden min oppførte seg "rart" før jeg hadde testet positivt, så det var pga henne jeg tok testen:) Var sånn sist og, Nå er hun veldig kosete og snuta skal helst ligge rett ut på magen! Hun skal liksom passe litt på meg og kose ekstra med meg, er ikke noe endring med samboern;) Hihi! Men det er koselig, syns jeg:)

Skrevet

Hunder og katter merker dette fort :) Sist jeg gikk gravid så lå katten på magen min heeeele tiden, han som var så pappa katt. Nå fotfølger bikkja meg over alt og virker mye mer påpasselig, ligger ved siden av sengen min om natten. og står jeg opp for å gå på do så kommer den etter å holder vakt utenfor døra å tassler etter når jeg går å legger meg igjen :) Dyra er rare, men søte :)

Skrevet

Har ikke tenkt over det før jeg leste innlegget her, men nå ligger bikkja ved sofa'n rett nedenfor meg og det pleier hu jo aldri å gjøre!?!

Skrevet

Kattene mine oppfører seg ganske normalt foreløpig, men den forrige katta skulle ligge på magen til søstra mi absolutt hele da hun var gravid, så tror nok at de merker noe, ja... :)

Skrevet

Hunden min begynte også før jeg testet "positivt" med å komme til meg masse for kos og hele tiden sitter hun og ser på meg. Jeg tenkte hva er det nå og tanken streifet meg at hun viste noe jeg ikke viste ennå. Nå er jeg helt overbevist om at min graviditet var grunnen. Hun har aldri oppført seg så rart før.

Skrevet

Der har det gått opp et lys for meg og!

Hunden til foreldrene mine har vært veeeldig intens ovenfor meg den siste tida, skal hoppe opp på meg å kose (den er en vilter border collie til vanlig), hvis eg sitter på terrassen kommer den å hopper opp på meg (ja, den er litt for stor til sånt). Kanskje eg nå har funnet svaret da?

Har merka svigers' hund og alltid dilter etter meg, men den har eg ikke reagert på, for den er veldig kosete til vanlig...

selv har vi katt, og eg lurer på om det kan være det samme med den, den har begynt å vræææle (mye verre enn vanlig mjauing) når den vil inn om dagene (OG OM NETTENE - aaarghh), og er veldig kosete og skal hele tida bort til meg når den er i nærheten...

Dette var nytt for meg altså, men eg skal jaggu begynne å følge mer med på dyra rundt meg!

Skrevet

Hunden min har fått innbilt svangerskap begge gangene jeg har blitt gravid.. Vi har merket at hun har fått det ca ved samme tidspunkt som jeg har tatt test begge gangene.. Jeg tror så absolutt at hunden her i huset merker det..

Skrevet

Hehe, kjenner meg igjen her. Har en kastrert herrepus, som for tiden skal ligge på golvet å se på meg eller være i nærheten HELE tiden. Hadde ikke tenkt på at det kan være en sammenheng...han går liksom å småmjauer for å markere at han er i nærheten. Skal vell passe på ;-)

Skrevet

jepp....testa nå i dag tidlig ,pos, og når jeg tenker etter så ja...han har vært litt mer aggressiv mot andre hunder,om de kommer fpr nær meg er det ut med piggene med en gang!!Ikke vært slik før.skal også følge etter meg overalt inne,særlig da jeg er på do,hihih.....:)Så de er ikke så dumme,de hundene!!:)

Skrevet

Barnepusen min ble plutselig veldig kosete ca en uke før jeg testa positivt. Tidligere har hun vært veldig sky og ikke villet løftes eller noe, men nå er det bare fryd og gammen! Våkner om morgenen med lillekatt ved siden av magen på dyna. Mammapus bryr seg ikke så mye, men hun er tretten år og veldig sær, så det er ikke noen stor overraskelse.

Skrevet

Hunden vår er skikkelig plagsom - hun setter seg opp rett ovenfor meg, og GLANER!!!

Opplever forøvrig det samme hver eneste gang jeg har mensen....

Skrevet

Hunder kan læres opp til å lukte kreft og graviditet etc, selvfølgelig merker de det :) Ikke dermed sagt at alle bryr seg om det, men HI's gjør tydeligvis det =)

Skrevet

Hmm, vel, min hund er veldig kosete og glad i meg til vanlig også, men det jeg merker er at han er mer urolig og masete. Kommer bort til meg ørten ganger ila en kveld og skal slikke og titte på meg.

Dessuten snuser han meg fryktelig mye i skrittet, mer enn vanlig, mer sånn som han gjør når jeg har mensen.

Kattene merker jeg det ikke så mye på, men de er jo mye ute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...