Bridy og lille øks med umbrako Skrevet 7. september 2008 #1 Skrevet 7. september 2008 Neste uke er det 30% rabatt på alle brio vogner på barnas hus, har lyst å kjøpe da om jeg finner en jeg liker, men aner ikke hva jeg skal velge. Noen som har anbefalinger?
trollmor & trollungene Skrevet 7. september 2008 #2 Skrevet 7. september 2008 Kjøpte en brio kombivogn til lillegutt som ble født i juni 07. Vil ikke anbefale den. Synes bagen ble fort liten og kort. Grei som sportsvogn, men litt klumpete. Setter vogna i bhg når lillegutt begynner der. Har en simo classic jeg skal bruke til neste mann. God og romslig bag som kan brukes lenge. (Brukte den istedenfor til lillegutt til han var ca 10 mnd.)
Bridy og lille øks med umbrako Skrevet 7. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. september 2008 ok takk. Tenker litt på den brio happy duo jeg, noen som har kjøpt den? Det er vel større bag der?
Silje og Vaniljebollene Skrevet 7. september 2008 #4 Skrevet 7. september 2008 Anbefaler ikke kombi. Her var jenta for lang for bagen da hun var 5 mnd. Sportsvogndelen var altfor glatt, så hun satt vondt i den. Og vogna var stor sammenlagt.
Mrs. Bouquet Skrevet 7. september 2008 #5 Skrevet 7. september 2008 Brio happy har ikke stor bag, har den selv. Den er 74 cm lang, men har ok bredde. Jeg ville nok ikke hatt den vogna som enste vogn, mest fordi det finnes så mange lettere og mindre vogner med mange fine funksjoner. For meg er ikke stor bag viktig i det hele tatt. Selv ville jeg ikke hatt en stor vogn som eneste vogn, feks. simo kombi/duo, brio kombi, emmaljunga monial/edge duo/classic, basson roma o.l. Men brio happy er kanskje mer en mellomting mellom disse store vognene og de minste. Så er du usikker på hva du kommer til å trives med er det kanskje vognen for deg. Babyen min var lite villig til å ligge i en bag uten å se annet enn innsiden av kalejsa når hun var rundt 4 mnd. og har man alikevel babyen på vinterstid og en god og lun vindtett og vanntett vognpose gjør det ingenting om man legger de over i sportsdelen. Verre er det på sommerstid når de kun ligger i en body og kanskje ett pledd/dyne. Da er det mer behov for en bag som passer. Men dette er min mening, og jeg er absolutt ikke av den oppfatning av at man må ha babyen liggende i en stor bag med voksipose eller lammeskinnspose til den er rundt 9 mnd.
Bridy og lille øks med umbrako Skrevet 7. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 7. september 2008 Åi her var det ikke mye positivt om brio vogner. Har sett litt på en Quinny speedy også, noen som har erfaring med den?
Mrs. Bouquet Skrevet 7. september 2008 #7 Skrevet 7. september 2008 Jeg mener ikke at det er noe galt med briovogner, men at de er litt vel store både med tanke på vekt og sammenlagt. Det betyr i alle fall en del for meg når den skal inn og ut av bil, opp og ned bratte bakker osv. De nye med svingbare hjul fra brio har jeg ingen erfaring med, men det ser ut som de er litt vanskelige på ulent terreng eller snø/slaps med de små hjulene.
baby igjen Skrevet 7. september 2008 #8 Skrevet 7. september 2008 hei jeg tenker også å kjøpe brio, men skal i såfall ha brio duo. hvis du tar ut maderessen og sammenligner med andre vogner på barnashus ser du at bagvognen er stor og fin :-) i tillegg er sportsdelen lun og god, og det betyr mye for meg :-) liker også å ha barnet vendt mot meg. har hørt mye positivt om brio vognen så at du kun fikk negative tilbakemeldinger her er nok en tilfeldighet. husk mange er opptatt av at vognen skal være fancy med 3 hjul og lettest mulig mv... sist jeg fikk barn fantes ikke vogner med 3 hjul, og ingen vogner som var så lett som vognene faktisk er i dag :-) heller ikke stellevesker hehehe... (nå høres jeg urgammel ut) lykke til med ditt valg
lillemirakel!! Skrevet 7. september 2008 #9 Skrevet 7. september 2008 Vi har kjøpt en brio happy duo! Det v ar egentlig et enkelt valg for jeg syntes den var MYE enklere å få inn i bilen i forhold til Simo og Emmaljunga. Mye lettere bag og enkel og legge sammen. Samtidig liker jeg ikke at simo`n er så utrolig "løs", brio happy er kjempegrei å svinge med, samtidig som den har et mye friskere design. Selgeren tok også ut madrassen og sammenlignet den med simo og emmaljunga og den er ikke noe særlig mindre! Det bare ser sånn ut. Er kjempefornøyd jeg!
ANbaby Skrevet 7. september 2008 #10 Skrevet 7. september 2008 Vi hadde Brio kombi til vårt barn. Fornøyd med den :-) Barnet vårt er født sent på sommeren, og var stooor (5kg), men vi kunne fint bruke bagen til over vinteren. "Flyttet ut" av bagen i mars. Vi valgte kombi fordi det er så greit å kunne løfte bagen utav, og sleppe å ta med inn understellet hele tiden (kafé, besøk, osv.) Men det hører med å si at dette er noen år siden, og mange kjekke vogner er kommet til... Ikke lett dette med å velge vogn!
Annette78 Skrevet 7. september 2008 #11 Skrevet 7. september 2008 Jeg er kjempe fornøyd med min brio duo happy. veldig lett å legge sammen og veldig lett å feks ta med seg baggen inn på barseltreff hvis vognen må stå ute. Vi brukte baggdelen fra slutten av mai til februar. snuppa mi var 48cm når hun ble født. Hadde nok brukt baggdelen lengre om hun ikke hadde strekt seg sånn i lengden i forhold til flere andre barn på hennes alder
trultetralte <3 Høygravid Skrevet 7. september 2008 #12 Skrevet 7. september 2008 Min venninne har hatt Brio kombi, og det har vært mange feil på den fra dag en! Ikke bare småfeil heller! plutselig ville den ikke slåes sammen, en annen dag kollapset kalesjen og ville ikke være oppslått..datt bare ned av seg selv, bremsa ramlet av..og det skjedde med begge vognene(hun fikk ny første gangen)... Jeg hadde Simo kombi, men den var STOR og tung, tok diger plass i bilen, og ødela ryggen min for å løfte den inn i bilen... Jeg sverger til Phil&Teds. De er slitesterke, har ikke hatt en enesete feil med min.(hatt den i 4 år!).. Den blir helt flat når du slår den sammen.. Veier nesten ingenting.. Er 3-hjuls, men helt veltesikker(har ALDRI veltet) utrolig lett å svinge å kjøre med. Kan brukes som søskevogn til 2 tette. Lett å få solgt videre etter ferdig bruk Laang og god rygg som barnet ikke vokser ut av før ved 4 års alderen:-) Og myyye mer;-) lykke til med valget ditt!
AO3 Skrevet 8. september 2008 #13 Skrevet 8. september 2008 Jeg har kjøpt Brio kombi, men har ikke brukt den selv enda. Jeg har tidligere lagt inn innlegg og spurt hva folk synes om sine Brio kombi-vogner, og svarene jeg har fått er at de stort sett er fornøyde. Det største minuset er at den er tung, på pluss-siden er den stabil og veldig god å trille på tur. Dessuten praktisk med at det går an å ta bærebagen enkelt ut av vogna. Så får vi se om jeg blir fornøyd om 1-2 måneder!
Gjest Skrevet 8. september 2008 #14 Skrevet 8. september 2008 Har hatt brio kombi som eneste vogn i et drøyt år nå, og er kjempefornøyd. Det har ikke vært en eneste feil på vogna og den er kjempegod å trille og grei å få med overalt. (og det er ikke mange vogner som har større bag enn den, så vokser ungen ut av den tidlig ville den ha gjort det med de aller fleste andre vogner også).
mysig Skrevet 8. september 2008 #15 Skrevet 8. september 2008 Jeg har nettopp kjøpt en brukt BRIO Happy på finn så jeg kan ikke skryte på meg så mange erfaringer, men kan jo fortelle noen av grunnene eg ville ha denne vognen: Str på baggen (har bla ei gammal Simovogn ein kjempelang og smal bag så denne gang ville eg ha en kortere og videre) Fint design (synes mange andre vogner blir veldig "sporty" eller veldig åpne og beskytter lite for vær og vind) Vendbart håndtak (savnet dette på de andre vognene mine) Tar liten plas sammenslått. Det understellet eg har valgt har mindre fjæring enn vanlig, men jeg er vant med å bruke en sportsvogn som er så og si uten fjæring så jeg tror bare det er en vanesak om man foretrekker det ene eller andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå